Udda prioritering.

I fredags åkte jag till vår jourcentral då jag känt att det varit lite tungt att andas några dagar. Är sådär kul att vakna på natten och känna det som att man varken får ner luft eller saliv i halsen 😜

Jag tog nummerlapp som nummer tre in på jourcentralen när de öppnat. Sedan fick vi i tur och ordning gå in till en sjuksköterska och anmäla oss och berätta vad för fel som var trasigt.

Jag blev en aning förvånad när jag inte fick komma till läkaren förrän som nummer sex. Den ena mannen som kom efter mig men fick träffa läkaren före hade högt berättat för alla att han minsann visste att han hade öroninflammation och då borde man ju bara kunna ringa och få penicillin.

Det kändes faktiskt lite udda att en öroninflammation på en vuxen fick gå före en andnöd men vad vet väl jag om manliga förkylningar. Han kanske var lika döende som Ronaldo är på fotbollsplan 😉

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Måste säga att det låter otroligt konstigt,
de gånger jag varit upp akut pga allergi/utslag eller andnöd, andningsbesvär, astma så har jag fått träffa läkare typ inom 5 minuter.

Kanske öroninflammationsmannen klagade mer än Du... ibland tror jag att den som skriker högst får hjälp först oavsett vad det gäller.

kram å krya på Dig <3

Svar: Tyckte också det var konstigt men du har nog rätt om att den som skriker högst får hjälp först. Mannen var väldigt upprörd över att han överhuvudtaget behövde åka till en läkare när han själv visste att han hade öroninflammation 😜 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen