Jobberbjudande

Idag fick jag ett jobberbjudande från helt oväntat håll. Jobbet som erbjöds var ett ekonomijobb och i ärlighetens namn vet jag inte ens hur den som frågade hade en aning om att jag jobbat med ekonomi.

Först blev jag väldigt smickrad och glad. Tänk att någon vill ha mig. Lilla mig till att sköta ekonomin men så kom jag på den lilla detaljen att min hjärna inte riktigt funkar som förut.

Det är ett stort att ansvar att sköta ett företags ekonomi och då kan det ju vara bra om hjärnan kan hålla koll på vilken siffra som är vilken. Min kan ju inte ens stava till tändved 😜

Och just nu är det spännande nog att sköta min egen ekonomi. Men då är det i alla fall bara jag som blir lidande om jag gör fel. Okej då, kanske maken också 😉

Dessutom är jag hemskt intolerant mot stress nu för tiden och ekonomijobb innebär en massa deadlines med stress. Folk ska ha löner på rätt dag. Skatteverket ska ha sina moms- och skattedeklarationer på bestämda datum, årsbokslut och delårsrapporter ska in och så vill leverantörer ha betalt rätt summa på rätt dag och dessutom kanske chefer och styrelse vill ha underlag för sina möten.

Och kanske bör man orka sitta upprätt på en stol flera timmar i rad om man ska jobba på kontor igen.

På mitt gamla kontor fick jag massa hjälpmedel som underlättade när jag skulle göra hål i papper och hålla i pennor mm men det räckte inte. Till slut gav kroppen upp och jag hamnade hemma i soffan som en trasa och dit vill jag inte tillbaka igen.

Då är det bättre att ha tålamod och arbeta fram ett kundunderlag i lugnt tempo och jobba med det jag mår bra av, att få hjälpa andra att må bättre.


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Ta det som en komplimang :)
Även om Du nu inte kan utföra yrket så lär Du ha goda kvalifikationer och ett gott rykte.

Att handskas med pengar kräver dock viss hjärnverksamhet å riktigt där är Du kanske inte ännu.

Men Du, tänk så mycket bättre Du nu mår/är än då Ni skaffade Bella :) Du har gjort väldiga framsteg, var stolt!

kram

Svar: Tack <3 Det är faktiskt rätt otroligt hur mycket bättre jag mår idag än för bara två år sedan :-)
och ja, jag tar det som en komplimang. kram
Nilla

2 Margareth:

😍❤

Svar: 😍
Nilla

3 Anonym:

Kul att vara efterfrågad😊 kanske kan du vara en av dem som kan jobba lite någon gång igen....🙏🏻💓
Kram Lisali

Svar: Det är ju faktiskt riktigt trevligt att vara efterfrågad. Jag har ju förmånen att kunna jobba några timmar i veckan med mitt eget företag och förhoppningsvis kan jag orka mer i framtiden. kram ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen