fullt upp

I måndags var vi och hämtade hem vår nya lilla familjemedlem, Stella :-)

Till en början tyckte hon att Bella var läskig, kanske inte så konstigt då hon aldrig träffat en helt vit hund för vuxna tikar är hon van vid då uppfödaren har nio stycken hemma.

Igår tror jag minsann att Stella insåg att Bella var en kul lekkompis. Bella har varit så snäll och försiktig med Stella och hållt avstånd när Stella blivit rädd för henne.

Idag försöker Stella pussa Bella mest hela tiden, när hon inte snor Bellas godis, men Bella uppskattar inte riktigt alla dessa pussar så hon flyr upp på sängar och soffa där Stella inte kommer åt :-D

Stella är annars ett litet energiknippe som glatt öppnar grindar gjorda av kompostgaller och kissar precis överallt.

Hon fryser dock så fort vi går ut i trädgården för att kissa så vi verkar ha fått en frusen liten vovve till.

I morse bar jag ut Stella för att få till morgonkissen ute men medan jag släppte ut Bella smet hon in och kissade i hallen. Vem vill kissa ute när man kan kissa inne liksom 😂

Just nu blir det inte mycket mer gjort än att passa busvalp och ge Bella lite extra kärlek och uppmärksamhet. Och gå runt med golvmoppen då 😜







Kommentarer:

1 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Jag kan inte logga in mig o skriva på din blogg.
Är det fel på mig eller bloggen? 😜
Skulle säga att va mysigt att ha fått hem en söt liten hund 😀
www.annicaslivvidhavet.blogg.se

Svar: det är nog bloggen det är fel på, har haft samma problem när jag ska kommentera på vissa bloggar. Det är jättemysigt 😊
Nilla

2 åsa i åsele:

Grattis till nytillskottet, en väldans söt liten ny flockmedlem <3
Just de där månaderna innan valpen är rumsren är ju värst... den biten är jag icke avundsjuk på ;-)
Söta Bella, nu blev hon liksom inte längre nummer 1.
Har Stella träffat taxametrarna?
Lycka till :) Visst förstår Du att jag är aningen avundsjuk och får valplängtan :D
kram

Svar: Tack :-) Hon har inte träffat taxametrarna ännu. Blir till helgen tror jag ;-) Du avundsjuk, det tror jag inte :-D kram
Nilla

3 Hanna:

Åh så söt hon är! Så underbart med en ny liten valp. Passa på att njuta av valptiden, de blir snart vuxna! Kram

Svar: Visst är hon 😊 Fast i morse när hon ville ut och kissa vid 05.30 och bajsa vid 07 önskade jag nog allt att hon skulle växa till sig fort 😉
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen