Ständig passning.

Idag är det fem dagar sedan vi fick hem Stella och hon gör sig allt mer hemmastadd. Hon sover faktiskt hela nätterna även om vi fått gå ut för att kissa i ottan. Hon är däremot inte så väldans bra på att somna om på morgonen vilket Bella gärna gör.

Annars har Stella börjat testa Bellas gränser och för all del även mattes. Bella är en fantastiskt snäll storasyster som borde säga ifrån till lillterroristen när hon går för långt men inte ens när Stella snodde av hennes mat sade hon något så då fick matte säga ifrån.

Jag behöver inte springa runt med golvmoppen hela dagarna längre utan hinner oftast lyfta ut henne och annars kissar hon på tidningen om hon inte som i förmiddags när jag borstade Bella sätter sig och kissar på Bellas gosebädd 😜 Man vill ju inte att det skvätter när man kissar 😂

Hon är för gullig när hon springer ut från rummet jag är i och inte ser mig och börjar pipa. Så ropar jag och hon kommer springande, får syn på mig och glädjepinkar 😂

Och så måste hon ju sitta i mattes knä när matte är på toa, det räcker ju inte att toadörren är öppen på vid gavel 😉

Annars är det nog promenaderna som är jobbigast för mig där jag ska ha med vagn och två hundar där en har en bra bit kvar till att vara koppeltränad.

Idag började jag med att köra fast Bellas koppel i hjulet och fick slita rejält för att få loss det. Sedan sprang Stella och jagade Bellas koppel för att bita i det och samtidigt ska jag manövrera vagnen eftersom Stella inte orkar gå i koppel mer än kanske hundra meter innan hon blir som en dopad duracellkanin. 

Så jag erkänner att det ska bli väldigt skönt med helg där vi är två vuxna som kan passa lillterrorist som kommit på att det är kul att gnaga på köksstolarna. Att det ligger fullt med tuggleksaker och tuggben i hela huset spelar just ingen roll 😂

Men man kan inte bli annat än lycklig när man ser det lilla vitaminpillret eller den ömma kärleken Bella ger henne.

Imorgon ska vi träffa taxarna, undrar vad de tänker om Stella och vad hon tänker om dem men Bella får ha kul en stund med bästa lekkompisarna och jag får umgås med vuxna barn 😁




Kommentarer:

1 Lina från grannar på landet:

Hejsan!
Jag har en bicon frise.
Vilken jätte söt liten vovve, hur är det med allergier tro du?

Svar: Hej och tack 😊 Tror visserligen alla valpar är söta 😉
Bichon havanaiser ska vara en allergivänlig ras och funkar för oss men det finns ju inga garantier. De fäller inte heller, vilket är jätteskönt 😊
Nilla

2 Hanna:

Åh så söt hon är! 😍 Visst är det skönt med hundar som inte fäller. Skulle aldrig kunna tänka mig en ras som fäller, det går inte. L är allergisk oxå och pappa på gränsen.
Fäller taxarna mycket?
Kram

Svar: Det är väldigt skönt med hundar som inte fäller 😊 Taxarna fäller väldigt mycket jämfört med Bella men antagligen inte mer än andra fällande raser 😉 Det kändes som att man gick runt med pälstofflor i Sälen och att de busiga taxhåren letade sig in överallt. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen