Snabbtänkt.

Ibland imponeras jag av min egen snabbtänkthet 😜

Idag ska det vara planerat strömavbrott mellan klockan 9 och 13 och då tänkte jag att efter att hundarna fått ut på toa och fått sin frukost och ut på toa igen då ska jag prioritera att tvätta mig och göra mig i ordning så att jag får tvätta mig i varmvatten och för att äta gröt behöver man ju ingen elektricitet.

Kanske inte för att äta den men det underlättar om jag vill ha varm gröt och inte tänkte starta upp någon lägereld.

Som tur var kom jag på att jag faktiskt brukar tillaga gröten innan jag äter den så att jag kunde skynda på min morgontvätt så nu har jag varm gröt flera minuter innan strömmen ska stängas av 😄

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Tur Du kom på att Du vill äta varm gröt ;-)
Ibland är det inte lätt... kram

Svar: Ha ha, vem har sagt att det ska vara lätt att leva 😉 kram
Nilla

2 Lisbeth:

Hahaha, funderade först på varför det skulle vara ett problem..?
Sedan kom jag på att alla inte har gasspis som vi har.. ;)
Kram

Svar: Gasspis hade varit bra 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen