Inte allt är bättre

Jag har ju valt att fokusera på allt som blivit bättre i mitt liv tack vare förbättringen i mitt mående men inte allt har blivit bättre. Än i alla fall. Jag har absolut inte gett upp hoppet.

Hjärndimman är fortfarande ganska tät och ibland blir jag nästan rädd för mig själv när jag hittar på knasigheter eller inte kommer på vad helt vanliga saker heter.

Jag har fortfarande svårt för om det är mycket ljud omkring mig. Jag klarar liksom bara att sortera ut ett ljud i taget och om det blir fler ljud så blir det härdsmälta i skallen.

Mina händer fungerar rätt dåligt faktiskt. Förut var högerhanden sämst och jag kunde använda vänster för att greppa små saker som piller men nu är vänster hand lika dålig som höger.

Jag är väldigt svag i armarna och darrar och skakar vid minsta lilla ansträngning. Att skala en banan är en ansträngning.

Att mina händer fungerar så dåligt var anledningen till att jag slutade göra armband och inte för att jag är egoistisk och struntar i alla ME-sjuka nu när jag själv mår bättre som vissa tror.

Igår efter promenaden som blev tung i all blötsnö så fick jag feber, migrän och ont i halsen. Så som det gärna blir när jag gjort för mycket så visst har jag ganska långt kvar till frisk men det gör ingenting för jag är så tacksam för den förbättring jag fått hittills.


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

*kramar om*

krya på Dig <3

Svar: Tack fina Åsa, det är ingen fara med mig. Ville bara visa att allt inte alltid är så bra som det kan verka eftersom det finna de som tycker att jag borde börja jobba istället för att leva på andra. Kram tillbaks <3
Nilla

2 Anonym:

Strunta i trollen. Aktivitetsförmåga är INTE det samma som arbetsförmåga kram Johanna

Svar: Tack finaste du. Är många som inte förstår det ❤ Kram
Nilla

3 Anonym:

Du klarar att hålla i koppel?

Svar: Ja, eftersom det är små hundar som inte drar.
Nilla

4 Hanna:

Usch. Det låter inte bra att du blev så dålig efter promenaden. Ta det nu lugnt. Vila. Återhämta dig. Ta hand om dig och dina små pälsklingar. Kramar 💙

Svar: Tack fina Hanna, jag glömmer liksom bort att man blir tröttare av att gå i blöt och tung snö men nu kommer jag förhoppningsvis ihåg det till nästa gång 😊 Kram
Nilla

5 En långvarig förkylning :

Jag är så tacksam att du berättar och är öppen med hur du mår, det är verkligen inte självklart att förstå sig på när man blir bättre i MEn. Har hört andra säga liknande, att hjärndimman är kvar. Hoppas det också ger sig med tiden, för det är verkligen ett större funktionshinder än vad folk kan föreställa sig.

Kram!❤️

Svar: Tack, det är lite berg och dalbana här tycker jag när jag ska försöka komma på hur mycket jag kan göra utan att krascha men det blir säkert bättre. Sedan påverkar vädret mer än man kan tro 😜 Det är faktiskt ett rätt stort funktionshinder när hjärnan inte fungerar som den borde men det är nog svårt att förstå paniken man får när man inte kan få fram vad man vill säga. kram
Nilla

6 ME alltidvila:

Bry dig inte om de som ifrågasätter dig och kommer med pekpinnar. Lätt att säga till andra för själv är jag rätt känslig. Vet ju att du fått fina jobberbjudanden som det måste varit tråkigt att behöva tacka nej till. Jag drömde inatt att jag jobbade i affär och det var skitkul. Skulle kunna jobba med vad som helst bara jag blev bättre. Tror du hade lite hjärndimma när du skrev en kommentar på min blogg igår eller så fattar jag det bara inte... Kramar <3

Svar: Tack sötaste, det är klart att man inte väljer att missa både karriär och annat roligt bara för att man vill gå hemma och leka soffpotatis. Förstår att du skulle jobba med vad som helst. Har många gånger funderat på vad jag skulle kunna jobba med men det är verkligen få jobb som funkar några minuter åt gången, liggande med en hjärna som är på rymmen. Det är säkert jag som snurrat till det när jag skrivit i din blogg 😜 Kram
Nilla

7 Pisan/LitenUggla:

Blir helt förskräckt av att det finns folk som lägger energi på att klanka ner på andra :-( Det är ju inte klokt!
Jag har slutat med min smycketillverkning också, mina händer fixar det inte längre, är så fruktansvärt darrig, det är omöjligt att få till enklaste lilla grej när händerna darrar så. Men jag saknar det. Önskar dig en fin torsdag vännen! Kramisar! ♥

Svar: Jag förstår inte hur folk orkar lägga energi på hur andra lever sina liv. Även om jag kanske inte skulle gjort samma val som andra så har ju inte jag rätt att dömma dem för deras val.

Vad tråkigt att du också har problem med dina händer. Det är verkligen ett stort hinder i vardagen.

önskar dig också en fin torsdag. kramiz ❤
Nilla

8 Lisbeth:

Nej, det är konstig att en del människor verkligen inte kan sätta sig in i eller åtminstone acceptera andra människors sjukdomar.
Tänk så mycket bättre man mår när man har förmågan att glädjas över andras små guldkorn i tillvaron
Det är som om trollen lever på att suga energi från de som redan har det tufft. Tycker nästan lite synd om dem, för de missar så mycket.
Vi skiter i dem tycker jag.
Kram

Svar: Jag förstår inte ens hur man orkar lägga så mycket energi på andra, själv har jag fullt upp med att hålla ordning på mig själv 😜 kram
Nilla

9 Nina:

Känner igen mig..
Vet inte hur jag ska hantera allt.. så tufft emellanåt.
Kram !

Svar: Kram ❤
Nilla

10 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Usch din stackare!
Drt är inte kul när händerna strejkar.
Mina börjar göra det igen.
Fastnar dina fingrar så där i lederna oxå så man liksom får knäcka loss dem på morgonen?
Krya på dig 😍
Synd att människor som mår dåligt måste kommentera på bloggar. 😢


Svar: Nej, mina fingrar brukar inte fastna. Vad tråkigt att dina händer börjat bråka igen. kram
Nilla

11 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Läskigt det där med Hjärnkontoret 😱

Svar: Ja fast man vänjer sig 😉
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen