Det här var lite lustigt.

Tidigare idag så delade en vän en bild på när hon fått ett blåmärke till synes utan anledning och jag berättade att jag också får blåmärken sådär hipp som happ.

För bara några veckor sedan blev mitt ena finger blått efter att Stella nafsat efter fingret. Alltså hon var pytteliten och gör inte så värst stor skada med den lilla munnen så det kändes helt oproportionerligt.

Men så idag när jag gick in i duschen så tyckte jag att det gjorde ont under foten så jag tittade och då hade jag ett blåmärke.

Mig veterligt har jag inte trampat på något under dagen men tydligen så har jag lyckats med bedriften att få ett blåmärke under foten ändå.

Jag läste någonstans att det kan höra ihop med fibromyalgin att få lätt blåmärken. Vad vet jag egentligen 😜





Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Jag har alltid i hela mitt liv haft lätt att få blåmärken, jag vet sällan vad jag egentligen kan ha gjort...

Om det har med fibromyalgi att göra vet jag icke,
jag har "ökad blödningsrisk" och därför/troligtvis får jag lätt blåmärken.

Under foten är rätt skickligt, måste ju säga att Du är duktig :)

kram

Svar: Ha ha, alltid kul att vara bra på något. kram
Nilla

2 Hanna:

Jag får oxå blåmärken för ingenting. Och ofta oproportionerligt stora. Blöder mycket för små sår och vid operationer blöder jag extremt mycket. EDS:ens fel i mitt fall. Men blåmärken kan ha med fibro att göra oxå.
Kram

Svar: Jag tror inte att jag blöder mer eller lättare än andra men har inte så mycket att jämföra med 😉 Stackars dig som haft oturen att få så många sjukdomar och symptom. kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen