Pingvinen som alltid frös

eller kanske Nilla som alltid frös 😂

Idag är det julafton och fast vi inte ska fira julafton förrän imorgon, då vi tyckte det var viktigare att fira med hela familjen än på "rätt" dag, så vill jag ändå klä upp mig lite. Och vi ska ju ändå ha lite julmys med sonen som kommer idag 😊

Jag klär i alla fall på mig tjocka stickade strumpbyxor typ kalasstrumpor. Glöm snygga tunna nylonstrumpor om det är kallare än 20 grader ute. Tar på mig ett linne att stoppa innanför strumpbyxorna så ingen kall luft kan kyla ner magen. Slänger på mig en lång stickad klänning. Glöm snygga, fräsiga, ärtiga klänningar om det inte är samma temperatur som i somras 😜

Ganska snart börjar jag ändå frysa så hämtar en stickad kofta och tar på utanpå klänningen men jag fryser så jag har kommit i självsvängning. Jag får byta ut linnet mot en underställströja och jag känner mig inte så särskilt finklädd längre. Och jag skulle nog behöva byta ut mina kalasstrumpor mot underställsbyxor och jag börjar allt mer känna mig som de påpälsade gummorna som stod och sålde frukt och grönsaker på torget när jag var liten och jag kan inte låta bli att ägna en extra tanke på våra hemlösa. Jag hade frusit ihjäl på studs.



Kommentarer:

1 N:

Jag brukar ha underställsbyxor under strumpbyxor/kalasbyxor och har en underställströja som faktiskt funkar fint till klänning.
/En till isbit



Svar: Skönt att inte vara ensam isbit 😊
Nilla

2 Åsa:

❤️ En riktigt God Jul till Dig å Din fina familj 🤶🏻
Att frysa inomhus är faktiskt nästan värre än att frysa utomhus, men yes jag önskar absolut ingen skulle behöva vara utomhus - hemlös - speciellt denna årstid
Kram

Svar: Kram ❤
Nilla

3 Hanna:

Jag tänker på de stackars hemlösa VARJE dag. Fy så de måste lida. Jag skulle oxå frusit ihjäl på en gång så mycket som jag fryser inomhus under täcken och filtar!
Jag är säker på att du var superfin i din klänning trots underställ! ;)
Kram

Svar: Kram ❤
Nilla

4 Therese Åström:

Hihi, va jobbigt. Jag har hittad det som hjälper mig. Kör moxa som värmer kroppen inifrån. Så skönt när man har kalla händer och fötter.

Svar: Hm, får kanske kolla upp moxa. Låter skönt att värma kroppen inifrån 😊
Nilla

5 N:

Jag fick en elektrisk värmefilt i julklapp. Den är helt underbar :) Har haft den på i princip hela tiden sen jag öppnade paketet.

Svar: Åh elektriska filtar är underbara. Jag har två stycken :-)
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen