Fyllt tant 😊

IgĂ„r fyllde jag tant, eller ett halvt sekel om ni hellre vill det. Maken och jag hade ju gemensamt firande i somras dĂ„ vi Ă€ven förnyade vĂ„ra Ă€ktenskapslöften sĂ„ hĂ€r har varit vĂ€ldigt stillsamt firande. Alldeles lagom nĂ€r man blivit tant 😂

Det finns de som tror att jag haft Ă„ngest och nĂ„gon slags 50-Ă„rskris eftersom jag fĂ€rgat hĂ„ret bĂ„de grönt och blĂ„tt men jag Ă€r nog sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n kris det gĂ„r. Snarare sĂ„ har jag Ă€ntligen kommit till den punkt i livet att jag skiter i om folk tycker jag Ă€r knĂ€pp 😜 De enda som jag pĂ„ riktigt bryr mig om vad de tycker, mina barn och guuube, hejade glatt pĂ„ nĂ€r jag frĂ„gade vad de tyckte om att fĂ€rga hĂ„ret lite mer kulört.

Jag tycker faktiskt inte det Àr ett dugg jobbigt att fylla 50. Kanske beror det pÄ att jag kÀnner mig starkare Àn pÄ lÀnge och mer nöjd med mig sjÀlv Àn tidigare i livet.

Det fanns dagar i mitt liv dÀr jag inte trodde att kroppen skulle orka hÄlla mig vid liv till jag blev 50. NÀr man inte klarar att ens borsta tÀnderna sittande pÄ en pall med eltandborste utan att fÄ puls som mer matchar nÄgon som just sprungit 100 meter i OS Àr det lÀtt att misströsta. Misströsta har jag gjort mÄnga gÄnger men aldrig givit upp hoppet.

Idag Ă€r jag oerhört tacksam att ha fĂ„tt möjligheten att bli sĂ„ hĂ€r gammal och hoppas sjĂ€lvklart att jag fĂ„r mĂ„nga Ă„r till att plĂ„ga och skĂ€mma ut mina barn och make đŸ˜‰

Ibland kan jag kÀnna lite sorg över att sÄ mÄnga Är liksom bara försvann i nÄgot mörkt sjukdomstöcken och att mina barn inte minns hur jag var som frisk mamma och det gör ont i hjÀrtat nÀr jag tÀnker pÄ all deras oro de haft för sin mamma trots att jag alltid försökt visa mig stark. MÄnga gÄnger starkare Àn jag egentligen kÀnt mig.

Men jag försöker tÀnka att de trots allt alltid haft en mamma nÀra som haft tid att lyssna och finnas till hands och förhoppningsvis har de lÀrt sig att man aldrig ska ge upp oavsett vad folk sÀger. TÀnk om jag lyssnat pÄ de lÀkare som sagt att jag aldrig kommer att bli friskare frÄn mina kroniska sjukdomar, snarare tvÀrtom?

Helt frisk kanske jag aldrig blir men bara att bli sĂ„ "frisk" som jag Ă€r nu sĂ„ att jag faktiskt kĂ€nner att jag har ett bra liv som ger mig möjlighet att vĂ€xa och utvecklas som mĂ€nniska Ă€r för mig vĂ€rt mer Ă€n all vĂ€rldens pengar 😍


Kommentarer:

1 Ă„sa/nalta norrland:

Hipp hipp hurra och Grattis <3

Jag kan bara hÄlla med Dig... kram

Svar: Tack ❀ Kram
Nilla

2 Hanna P:

Grattis grattis đŸ˜Šâ€ïžđŸŽ‰

Svar: Tack 😍
Nilla

3 PisanLitenUggla:

Grattis i efterskott! ♄ Jag fyllde ocksĂ„ "tant" i somras. Men jag vill inte kalla det tant :-) Mogen ungdom tycker jag lĂ„ter bĂ€ttre. KĂ€nner mig inte mer Ă€n 25 mentalt :-D NĂ€r jag först blev sjuk trodde jag inte att jag skulle bli 50, trodde att jag bara skulle bli sĂ€mre och sĂ€mre och möjligtvis vara helt sĂ€ngliggande vid 50. Men det Ă€r jag tack och lov inte. Och precis som du sĂ€ger sĂ„ har man kommit till en punkt i livet dĂ€r man fullstĂ€ndigt skiter i vad andra tycker - och sĂ„ kĂ€nde man ju inte vid 25, men för övrigt kĂ€nner jag mig nog som det - inne i skallen :-) En 25-Ă„ring fast i en 85-Ă„rings kropp, sĂ„ kĂ€nner jag mig. Mina barn minns inte heller hur det var nĂ€r jag var frisk och det tycker jag kĂ€nns fruktansvĂ€rt.... Men som du sĂ€ger, jag har alltid funnits hĂ€r för dem, alltid varit hemma nĂ€r de kommit hem frĂ„n skolan, helt enkelt alltid funnits för dem. Oj, vad lĂ„ngt det blev idag. Hoppas du har en fin fredag och att du fĂ„r en fin och god jul! Kramisar! ♄♄♄

Svar: Tack ❀ och grattis mycket i efterskott till dig 😊 Det Ă€r sĂ„ mĂ„nga som Ă€r rĂ€dda för att Ă„ldras men det Ă€r ju en ynnest att fĂ„ Ă„ldras och utvecklas och man blir ju inte Ă€ldre Ă€n man gör sig. Förutom vĂ„ra kroppar dĂ„ 😉 Tack detsamma till dig 😚
Nilla

4 Hanna:

Jag skriver grattis (denna gĂ„ng i efterskott) till dig igen, min fina vĂ€n! 💙
Du skriver sÄ fint, öppet och Àrligt och jag Àr sÄ otroligt glad att du kommit till den punkt och plats du Àr pÄ nu för det verkar vara en vÀldigt fin plats!

Jag lÀr aldrig bli 50 Är. FrÄgan Àr om jag ens lever till jag Àr 30...
PÄ tal om sÄ hög puls för ingenting sÄ har jag minst 120 dygnet runt utan att höra nÄgot annat Àn att vila och ligga still i min sÀng. Det kan vÀl inte vara bra för hjÀrtat? Eller vad tror du?
FrÄgan Àr om det Àr min kropp eller jag som ger upp först.
Sorry om jafg var negativ nu, det bara kom ur mig!

Grattiskramar och God Jul kramar till dig, vovvarna och din underbara familj ❀

Svar: Älskade fina Hanna, jag har full förstĂ„else för dina kĂ€nslor men ge inte upp. Det kan vĂ€nda för dig ocksĂ„ Ă€ven om det inte kĂ€nns sĂ„ nu. Jag hoppas att du orkar fira jul tillsammans med din familj en stund idag. Kram
Nilla

Kommentera hÀr:

Besökstoppen