Biverkningar

För några veckor sedan fick jag en ny medicin som ska tas förebyggande mot migrän, det är en betablocketare och den har faktiskt hjälpt riktigt bra.

Eftersom den kunde ge trötthet så tog jag den på kvällen och sov ännu sämre än jag brukar. Så då gjorde jag uppehåll några dagar och vips var migränen tillbaka 😣

Så då tänkte jag att jag får väl testa att ta den på morgonen men då den även kan ge muskelsvaghet och det givetvis kom som ett brev på posten blev jag så svag och matt att jag knappt kom upp för backen till vårt hus. Jag fick stanna och pausa flera gånger och höll nästan på att be maken hämta bilen fast vi var typ 50 meter hemifrån. Så det funkar ju inte riktigt.

Dessutom har jag svällt upp två kilo på två veckor utan att äta annorlunda. Läkemedel kan vara jättebra och livsnödvändiga men biverkningar kan också ställa till det rejält.

Även om migrän är allt annat än lätt att leva med har jag ingen lust att trilla tillbaka till när jag var så svag och orkeslös att jag inte klarade mig utan rullstol när jag faktiskt kan styra över det den här gången. MEn kunde jag ju inte påverka på samma sätt 😜

Kommentarer:

1 Hanna:

Ingen sömn i natt heller, verkar det som, så jag kikar in här.
Tack för att du kommenterar så fint inne hos mig och stöttar mig. Tack! ❤️

Det är verkligen inte lätt det här med läkemedel och biverkningar och att tvingas välja mellan pest eller kolera.
Lider med dig som har sån jädra migrän :(
Kram

Svar: Min migrän är ingenting mot allt som du kämpar med ❤ Kram
Nilla

2 Åsa:

Alltså Att behöva välja mellan Migrän eller Orkeslöshet jo jo typ pest eller kolera 😥
Inte klokt på nån fläck 😔
Du får ringa vårdcentral det måste ju finnas vettigare alternativ
Kram

Svar: Lite så är det 😜 Ska ta tag i det när jag hittar orken 😉 Kram
Nilla

3 PisanLitenUggla:

Typiskt när man hittar ett preparat som funkar.... Hoppas det finns nåt annat som du kan ta, utan dessa biverkningar. Kramis! ♥

Svar: Tack, det löser sig säkert på ena eller andra viset 😊 Kramis 😚
Nilla

4 Therese Åström:

Fy, vad tråkigt. Jag tar Inderal för hjärtat och det fungerade inte så bra innan jag skulle sova. Verkar inte som om den gick ihop med de andra medicinerna jag tar på kvällen heller.

Numera behöver jag bara en väldigt låg dos på morgon och eftermiddag. Så låg dos borde egentligen inte göra någon skillnad men så är jag känslig och reagerar både positivt och negativt på mindre doser än normalt.

Håller med att man blir trött när man tar en högre dos och att det blir ännu jobbigare att ta sig fram, samtidigt håller den pulsen nere så det är lite pest eller kolera. Kanske skulle du kunna få en viss effekt på mindre dos.

Svar: Ja men det var ju Inderal jag gick också. Ska prata med vårdcentralen någon dag men just nu funkar det utan.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen