Skruvat ;-)

Idag var jag iväg för att göra avgjutningar av mina öron/hörselgångar för att få form gjutna öronproppar.

Det är ju bara att inse att guuuben inte kommer att sluta snarka. Lika lite som jag kommer att tåla ljud. En väldigt bra kombo 😜

Nu sade visserligen audionomen att ingen öronproppar i världen kan ta bort snarkningar eftersom ljudet färdas vidare i våra käkben mm men det är ju värt ett försök.

Med tanke på att de var halvvägs in till hjärnan med kletet så borde det ju dämpa mer än de proppar jag köper idag. 

När hon drog ut massan som formats efter mina hörselgångar sade audionomen att jag hade skruvade hörselgångar så det kan bli lite pill för mig i början till jag kommit på rätta knycken. Kan bli spännande med de här händerna men vad vore livet utan utmaningar?

Nu dröjer det en sådär tre veckor innan jag får hämta de färdiga öronpropparna. Och jag måste erkänna att det gjorde lite smått ont att göra avgjutningarna. Nu har jag visserligen rätt klena öron som gör ont om det blåser, är kallt för att inte tala om när jag flyger men får det tyst på gubben är det värt det 😂

Kommentarer:

1 PisanLitenUggla:

Men att du skall behöva fixa med dina öron när det är han som snarkar.... Det finns ju hjälp att få för det. Har han varit hos önh-läkare? Hur som helst så hoppas jag att du slipper allt för mycket meck med att få in propparna i öronen. Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

Svar: Så länge han inte har som andningsuppehåll så görs ju inget. Han har varit hos läkaren och testat diverse nässprayer och spolar näsan varje kväll. Han gör egentligen nästan vad som helst för att underlätta för mig men vi är slut på idéer och vill gärna sova i samma rum. Du får också ha en fin helg. kram
Nilla

2 ME alltidvila:

Min man snarkar också och har provat massa saker. Det enda som har hjälpt är https://www.apotea.se/snore-mate-bettskena Om han inte har provat så prova, det är värt varenda krona. Trodde aldrig det skulle hjälpa då han testat så mycket innan. Kram

Svar: Tack för tipset. Det är helt klart värt att prova ❤ Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen