Rehab

Idag var jag på rehabträning med Stella. Det var faktiskt första gången som fysioterapeuten inte möttes av en skällande Stella, bara sådär tio gånger behövdes det tydligen 😂

Fysioterapeuten tycker att Stella utvecklas bra och att vi ska fortsätta precis som vi gör men att vi ska lägga lite mer fokus på att massera hennes rygg som lätt blir lite spänd när hon varit igång mycket och hon leker allt tuffare med Bella vilket är väldigt kul att se.

Fysioterapeuten såg också när Stella ställde sig upp mot mig på bakbenen och blev väldigt imponerad av hennes styrka och att hon kunde sträcka ut så bra nu. 

Det märks att hon musklat på sig en hel del och fysioterapeuten såg att musklerna spelade som hon uttryckte det. Något man ju bara ser när hon är blöt annars skymmer ju pälsen musklerna. Vi som ser Stella varje dag blir lätt lite blinda för hennes framsteg så det är extra kul när vi får bekräftelse på att det händer grejer 😊

När jag stod och torkade Stella efter träningen så hoppade hon helt plötsligt upp på en sådan där yogaboll som ser ut som en jordnöt. Inte nog med att den är högre än henne, hon var helt obekymrad om att den var väldigt instabil. 

Efter vi kom hem kraschade både Stella och jag i soffan. Jag har tyckt att det är konstigt att jag tar helt slut efter rehabträningen men maken påminde mig om att jag både kör dit och hem och sedan motiverar Stella så det kanske inte är så konstigt 😜

När vi gick vår lunchpromenad som blev en eftermiddagspromenad med Stella i vagnen så mötte vi två stora älgar. Kan inte påstå att jag var jättekaxig när de sprang en sådär tio meter ifrån mig.

Sedan vi flyttade hit har jag nu sett älgar, rådjur, vildsvin, räv, grävling, rovfåglar, ugglor, vessla och orm. En del lite mer spännande TT möta än andra 😃

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Så bra Ni har gjort och sån tur att Stella kom just till Er <3 kram

Svar: Tack <3 Vi har ju turen att Stella är en liten hund och de är lättare att rehabilitera när det gäller höftproblem och att hon älskar att träna :-) Kram
Nilla

2 Hanna:

Det är så härligt att läsa om Stellas framsteg. Det är bara att fortsätta hoppas att det går åt rätt riktning!
Kommer hon ändå behöva opereras? Trots att rehaben gör så stor skillnad?
Kram

Svar: Tack 😍 Förhoppningsvis slipper hon operation men det får vi veta när vi träffar veterinären om någon månad. Hon visar ju inte att hon har ont, gjorde hon inte ens när vi upptäckte problemet med höfterna och det förvånar både fysioterapeuten och veterinären. Även om hundar är bra på att dölja smärta brukar de halta till eller pipa till när höftkulan hamnar fel. Kram
Nilla

3 PisanLitenUggla:

Vad härligt att det går framåt med lilla damen :-) Hua för att möta älgar ute! Har jag också gjort ett par gånger och det är urläbbigt! De är ju så stora!
Kram! ♥

Svar: Ja fy de är läskigt stora. kram
Nilla

4 Åsa:

Har Du varit på nån uppföljning typ form av rehab? Typ Hälsohem 😜
Enligt Sjukgymnast borde jag ju varit på sånt 👍
Verkar ju märkligt att denna nya sjukgymnast har sån erfarenhet
Kram

Svar: Jag har varit på en massa grejer 😜 Stresskola, utredning på multimodalt team där jag under tio veckor träffade psykolog, fysioterapeut, arbetsterapeut och läkare och ett gäng olika sjukgymnaster men aldrig hälsohem. Det hade kanske varit trevligt 😉 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen