Planering

Om några veckor gifter sig min lilla skrutta. Tänk att den där lilla kavata tjejen som sprang efter sin bror och hans kompisar och terroriserade dem, badade i bäcken med kläder på varje vinter trots att killarna sade att isen inte skulle hålla och man måste testa själv, och som inte kunde vänta på mamma och pappa när man skulle lära sig cykla så tog saken i egna händer och det går jättebra att använda buskar som broms om man inte riktigt lärt sig fotbromsen, tänk att just hon nu är en vuxen kvinna som ska gifta sig. Jag kommer inte alls att gråta på bröllopet, jag kommer att storböla och fulgråta 😂

Min klänning är fixad sedan länge men jag måste komma iväg till frissan och köpa hårfärg så jag får färgat håret. Maken tyckte jag kunde låta frisören färga håret för en gångs skull men då ska man änna orka vara i den miljön i mer än 30 minuter 😜

Så kom jag på att jag behöver nylonstrumpor och en snygg liten handväska 😮 Och så har vi den lilla detaljen att jag egentligen bara orkar en aktivitet i veckan förutom de dagliga rutinerna och den utflykten går ju till Stellas fysioterapeut.

Så jag får nog gå på lite adrenalin några veckor nu och så har vi ett veterinärbesök till Stella inplanerat där vi ska se hur vi går vidare med hennes höftproblem. Jag är livrädd för vad han kommer att säga men vi gör självklart det som är bäst för Stella.

Och så har vi skördat alla våra äpplen eftersom vi inte ville ha älgen på fler besök och då måste vi ju ta hand om dem också. Så det där med en aktivitet i veckan går liksom åt pipsvängen. Men jag är lite stolt över mig själv. Jag tänkte bäddat rent i sängen idag för peppar peppar så har ingen hund kräkts i den på ett tag men så kom jag på att det räcker med att göra äpplesaft idag så nu klappar jag mig på huvudet och säger duktig flicka 😂



Kommentarer:

1 Hanna:

Så otroligt roligt att M ska gifta sig! Grattis till både henne och er! Min högsta dröm, förutom att bli frisk och skaffa barn, är just att gifta mig.
Vi har älgar på besök vi oxå. Gott med äpplesaft. Lycka till med Stellas vet-besök! Vi håller tummar och tassar!
Kram

Svar: Tack, förstår att du vill gifta dig och få barn men ge inte upp hoppet ❤
Maken gjorde äpplemos igår men är bara han som äter. Tack för hållna tummar och tassar 😍 Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Oj så mycket äpplen.

Förstår Du inte vill ha älgar på besök...

Jag hoppas det blir en ok-stämpel för Stella,
att Ni gör det som är bäst, det råder inga tvivel om.

Bröllopet, jo jo jag tror oxå Du kommer att fulgråta, helt otroligt vore det annars...
men bröllopet kommer bli helt underbart <3

kram

Svar: Tack, jag hoppas också på en ok-stämpel men försöker vara inställd på att det kanske trots allt blir operation.

Jag tror också bröllopet kommer att bli helt underbart <3 Kram
Nilla

3 Therese Åström:

Oj, det verkar som du har fullt upp den närmsta tiden. Vad roligt att hon ska gifta sig. Det är ju helt klart värt att gå på adrenalin för.

Svar: Eller hur 😊 Jag går gärna på adrenalin för familjen skull och ännu hellre om det är något kul som händer 😉
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen