Torra hälar

Hela den här vintern har jag slagits mot mina torra hälar. Jag har slipat och smort och slipat och smort men fortfarande har de raspat när jag tagit på strumpor och det är något av det äckligaste jag vet.

Jag har testat dyra fotkrämer, alla salvor vi haft hemma diverse huskurer men inget har hjälpt. Så läste jag någonstans att vanlig tassalva kan hjälpa.

Det har jag ju till och med hemma så har jag smort med tassalva morgon och kväll i två dagar och hälarna är nu babylena, och det utan att fila något.

Eftersom sådant som att fila och pyssla om fötter är något man oftast bara kan drömma om som ME-sjuk då orken inte ens räcker till det mest nödvändiga så tänkte jag dela med mig av tipset.

Och det var ingen dyr tassalva jag köpt heller 😉

Kommentarer:

1 Ingela:

Åh men tack för tipset!
Behövs verkligen för både fyr- och tvåbenta.
/ Ingela

Svar: Så lite så 😉
Nilla

2 åsa i åsele:

Bra tips :) kram

Svar: Kram :-)
Nilla

3 Hanna:

Vilket bra tips! Själv har jag babylena fötter utan någon salva (L tror att det är för att jag inte står och går nästan något på mina fötter) men andra i familjen är verkligen i behov av tassalva!
Kram

Svar: Skönt med babylena fötter 😊 Kram
Nilla

4 Therese Åström:

Vilket bra tips, vet inte när jag fixad mina fötter senast men det skulle verkligen behövas.

Svar: 😊 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen