Prick-kontroll

Så kom jag iväg till vårdcentralen för att kolla upp min prick. Jag är nästan imponerad av hur bra det gick att få både mig och hundarna iordning i ottan. Jag brukar ju ha svårt med tider att passa.

Alltså inte att passa tider för det klarar jag så bra att jag alltid brukar vara för tidig utan stressen av att veta att jag har en tid att passa, särskilt på morgonen.

Men jag hann till och med få frukost i magen trots att jag prioriterade att bädda sängen framför att fixa gröt, efter hundarna för de får ju alltid sitt toabesök och sin frukost först 😂

När jag kom till vårdcentralen så checkade jag in, betalade med swish och satte mig att vänta när en äldre herre frågade om jag kunde hjälpa honom att checka in. Han förstod inte hur han skulle fylla i sitt personnummer så självklart hjälpte jag honom.

Eftersom jag var tidig 😉 så kom jag faktiskt in före min tid som var något så spännande som preliminär så de ville att man skulle vara tidig.

Två läkare kollade mitt födelsemärke genom ett speciellt mikroskop och konstaterade att det var en helt ofarlig prick som man kan skrapa bort om den växer mer. De sade vad den hette men tror inte ens att namnet gick in genom örat, det studsade nog på utsidan 😂

Det var i alla fall skönt att ha det gjort och nu kan jag säga till de som tycker att pricken ser farlig ut att de inte behöver vara oroliga 😊



Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Skönt att även om Du icke är prickfri så är det okey.
kram

Svar: Yes 😊 Var egentligen tjejen som ger mig massage med ojämna mellanrum som ville att jag skulle kolla upp märket så nu är det gjort. Kram
Nilla

2 Hanna:

Men så skönt att den är ofarlig! I maj i förra året fick vi ju redan på att L hade malignt melanom, hudcancer. Men hon blev frisk efter två operationer och det har inte kommit tillbaka som tur är. Men efter det kollar vi upp alla misstänksamma leverfläckar.
Kram

Svar: Skönt att hon blev frisk. Man ska ju kolla upp misstänkta fläckar. Kram
Nilla

3 Lisbeth:

Så skönt att du är pricksäker! Vanskligt med dem, alltid bra att kolla.
Tror du våren har kommit för att stanna nu? :D
Kram

Svar: Ha ha, pricksäker är nog det sista jag i alla fall om vi pratar om att träffa rätt 😉

Ja nu har våren kommit för att stanna, det tycker jag att vi bestämmer nu 😄 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen