Lite lustigt

Natten mellan fredag och lördag sov jag förvånansvärt bra, för att vara mig som tycker att det är fantastiskt om jag får sovit fem timmar och detta trots att jag röjt runt i vårt skräp-hundrum.

Nu tog jag ju många pauser och var noga med att aldrig hålla på så intensivt att jag fick hög puls. Jag var nog mest som en sengångare som flyttade lite grejer, funderade, flyttade lite till, tog paus ute på altanen vilket hundarna med sitt eviga krafsande på altandörren hjälpte till med. Däremot fick ju muskler som inte fått/kunnat jobba på länge slita och det resulterade i en hemsk träningsvärk 😜

Dagen efter var en väldigt lugn dag för mig men jag åkte på en föreläsning med Per Jensen om den missförstådda hunden. En föreläsning jag köpt biljett till för länge sedan. Jag satt alltså på en förvisso väldigt obekväm stol och bara lyssnade i ett par timmar. Och sedan på natten efter sov jag knappt en blund. 

Nu blev det säkert för mycket med fysisk aktivitet på fredag och mental aktivitet på lördagen men det känns ändå som att kroppen sakta blir lite starkare medan hjärnan fortfarande är väldigt lätt uttröttad.

Nu hjälper det säkert att jag börjar lära mig hur jag ska ta pauser och hur jag ska underlätta saker fysiskt medan det är betydligt jobbigare att vila hjärnan. Intryck som ljud, dofter och bilder bombas man ju med hur mycket man än försöker lägga hjärnan på hyllan och vila 😉

Jag måste helt klart bli bättre på att lägga undan mobilen när jag vilar och framförallt bli bättre på att meditera igen.

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Att bli bättre på att bara vara skulle nog många behöva lära sig å att icke sitta å flippra på mobilen jämt å ständigt.

kram


Svar: Så är det nog :-) Kram
Nilla

2 Ingela:

Underbart att det går åt rätt håll.
Du får kanske bara kolla hur du mår på längre sikt, så du inte pushar på för mycket.
Det är ju lätt gjort.

Kram/ Ingela

Svar: Självklart! För ca 4,5 år sedan var jag så dålig att vi flyttade till ett enplanshus för att jag inte klarade trappan i vårt radhus och jag behövde rullstol för att lämna hemmet och nu kan jag gå till skogen, so. jag visserligen bor granne med, jobba ett par timmar i veckan och till och med umgås med familjen utan att vara helt död dagen efter så jag tror att bara jag är försiktig och rädd om min förbättring så kommer den att bestå men man kan ju aldrig veta 😉❤
Nilla

3 Ingela:

Vad härligt att höra att det vänt åt rätt håll.
Ger lite hopp här i mitt mörklagda rum...
Kram

Svar: Åh, önskar så att jag kunde dela med mig av lite förbättringsglitter. kram
Nilla

4 Therese Åström:

Skönt att det går åt rätt håll. Måste också ta tag i att meditera och köra mer total vila. Pillar alldeles för mycket med mobilen, men jag blir så rastlös.😊

Svar: Samma här men den där mobilen är ju rena döden för hjärnan. Jag har nu laddat ner en app som ska påminna mig om att meditera varje dag 😊 Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen