Fru Klant

För runt en vecka sedan lyckades jag fläka upp en liten bit av ena fingertoppen och givetvis fick jag en sticka i såret. Detta bara genom att öppna vår grind 😜

Efter några dagar hade fingret svullnat upp och det gjorde väldans ont. När maken fick syn på fingret så sade han bara: herre jäklar eller något sådant i alla fall.

Maken skulle hjälpa mig att få ut stickan men det gjorde så ont att det knappt gick att röra fingret så jag gjorde omslag med kolloidalt silver och putsade bort hudflikar och vips så kunde det börja läka.

Så idag var jag ute med hundarna på altanen och tränade lite och på något klantigt vis lyckas jag få en runt en cm lång flis in under nageln.

Hur kan en liten flis göra så himla ont och hur ska jag bära mig åt för att få ut den? Kan man ringa hem maken från jobbet för att det är akut att få ut en flis 😂😂

Den sticker inte ens ut pytteliten under nageln så jag antar att den får sitta där tills den behagar krypa ut själv. 

Kanske ska jag gå runt med arbetshandskar i fortsättningen 😉


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

OMG blir illamående då jag läser om detta ;-)
stackars Dig sån otur Du har.
Just detta att försöka få ut stickor vare sig det är på mig själv eller andra gör mig sjuk,
ja på riktigt ;-)
Arbetshandskar och skyddande fngertutor sånna som dem har på banken vore kanske en bra ide ;-)
Lycka till... kram

Svar: Jag har också svårt för att pilla ut stickor så det har varit makens uppgift här hemma :-) Kram
Nilla

2 Ingela:

Aj aj aj!
Handskar kanske bra idé.

Jag klantar mig ofta och spiller och tappar saker.
Och ställer mjölken i städskåpet...

Jo den hjärndimman är fin du.
Kram / Ingela

Ps. Prova handbad med hett vatten och olja av nåt slag.

Svar: Här har sockar hamnat i diskmaskinen och leverpastejen i skafferiet 😜

Tack för tipset, det ska jag prova. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen