Suck

Min vårdcentral ringde upp till slut och när jag förklarade att jag behövde mer Levaxin och att jag trodde att det kunde vara lämpligt att ta ett nytt prov då det är ett år sedan sist så sade sköterskan att jag behövde komma på läkemedelsgenomgång eftersom jag har så många mediciner.


Problemet är bara att de inte har några bokningsbara tider till någon läkare så nu får jag prova att kasta mig på telefon på måndagsmorgon för att försöka hinna vara med på någon huggsexa på de läkartider som släpps.

Alltså det är ju något väldigt sjukt i primärvårdens system när man inte kan boka o-akuta tider utan att slåss med alla de som faktiskt behöver lite mer akuta tider.

Inte undra på att man drar sig för att kontakta vårdcentralen.

Och så himla många mediciner har jag ju inte, nästan allt är ju allergimediciner förutom levaxin, saroten och LDN och ldn skriver ju inte vårdcentralen ut i alla fall.



Kommentarer:

1 LitenUggla/Pisan:

Åh vad glad jag blev nu! Jag kan kommentera här inne igen! :-) Undrar vad som hänt....
Fick liknande svar på min vc häromdagen då jag skulle boka årsbesök hos min läkare. Då skall hans sköterska - ja, han har tydligen en egen numera - i samråd med honom boka in mitt besök. De är ju inte kloka! Det tar ju massvis med tid att göra på det viset! Varför kan inte sköterskorna boka när folk ringer eller som i mitt fall; när jag var där för min spruta? Så har man ju alltid gjort, skall läkarna vara med och boka varje patient hinner de ju inte träffa några patienter....
Hoppas du har en fin onsdag vännen! Kramis! ♥

Svar: Det lät ju väldigt omständigt. Låt läkarna träffa patienter och låt någon annan sköta bokningar. Hoppas du också har en fin onsdag, här regnar det 😝 kram
Nilla

2 Annie:

Ja det är verkligen konstigt system primärvården har, hoppas det ordnar sig & att du får en läkartid sen!

Kram

Svar: Tack, någon gång ordnar det sig säkert 😉 kram
Nilla

3 Anneli :

Fy vad omständigt! Här ringer man och kommer till en telefonsvarare som anger nästa lediga telefontid. Då ringer sköterskan upp och man får alltid boka en tid

Svar: Så hade ju varit trevligt om det funkade. Då finns det ju uppenbarligen vårdcentraler som har fungerande system 😉
Nilla

4 Åsa i Åsele:

Aldrig sluta förvånas... kram

Svar: Nej, verkligen inte.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen