Rastlöst

Imorse efter att både jag och Bella fått i oss vår frukost ringde jag GP. Det visade sig att de fakturerade för 2 månader och 4 dagar istället för 1 månad som tidigare. Kunde de inte skrivit det då istället för flera olika standardalternativ som dessutom inte stämde in på oss?


Eftersom Bella var rastlös och mest satt och krafsade på altandörren så gick vi ut lite tidigare på vår lunchpromenad. Nu borde hon väl ändå kunna koppla av när vi kommer in?

Men tji fick jag. Hon gick raka vägen från ytterdörren till altandörren och satte sig och krafsa 😜

Efter att ha fått i mig en smoothie och typ fått spader på Bella så gick jag ut i trädgården och krattade löv.

Jättesmart när det blåser kastvindar och jag borde spara energi till yogan ikväll. Dottern till och med skickade ett meddelande och påminde mig om att ta det lugnt men jag skyller på Bella idag 😉

När jag står där ute och svettas som en gris med skakande armar och blödande skavsår på händerna ringer veterinären som opererade Bella. En typ två meter lång man som pratar babyspråk. Jag trodde att han bara pratade så med djuren men helt klart inte.

Han säger att han tycker att vi ska komma tillbaka och ta något hormonprov för att se om hon verkligen har höga halter av hormoner nu. Jag får lite känslan av att de inte riktigt tror mig när jag säger att hon beter sig precis som när hon löpte fast lite mildare men de såg ju själva bevis på en hanhund som blev alldeles tokig när Bella kom in i väntrummet. Det kan jag väl ändå inte hitta på?

Han nämnde något om att det kunde vara en polyp i slidan som blödde men varför skulle det då ha hänt både i mars och nu i september som råkar vara just de månader hon löpte innan operationen och varför skulle hanhundar bli alldeles till sig i trasorna och varför skulle hon vars rastlös och smågrinig?

Nej, jag är faktiskt inte särskilt sugen på att plåga henne ännu mer.

Behöver jag skriva att jag inte orkar ringa Boxer idag fast vi bara hade dryga 7 mbit/s i ledningarna idag?

Och jag tror Janne mig jag lyckats köra slut på Bella med massa träning av trix och lydnad för nu ligger hon och sover i soffan.

Jag tror jag ska smyga ner min rumpa i soffan också. Väldigt tyst och försiktigt, precis som när barnen var små och man ville passa på och vila lite 😊

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Inte vet jag men kanske Du borde låta veterinären kolla upp Bella,
tänker mest så att hon verkligen är kastrerad så inte hon å Killer plötsligt blir tonårsföräldrar ;-)

Bullen är i en jobbig period just nu, ja september månad har varit ständiga Bullendåliga dagar.
Jag ska ringa veterinären i början av oktober.

kram

Svar: De har kollat med ultraljud så att livmoder mm är borta. Det kan vara så lite som en knappnålsstor bit slemhinna som ställer till det. Stackars Bullen :'( kram
Nilla

2 Hanna:

Så jobbigt med Bella :( konstigt att så pyttelite slemhinna kan ställa till det. Jag avskyr när vi har löptikar runt oss. Då förvandlas min lille farbror Trisse till värsta jobbiga tonåringen som vill dra från mamma och bekanta sig med damer... Jag gillar inte den sidan av honom! Som väl är sker det inte ofta.
Kram

Svar: Jag förstår att det blir jobbigt för hanhundarna med löptikar runt sig. Vi såg ju hur det slog slint i skallen på Killer när Bella hade riktiga löp, nu bryr han sig som tur är inte. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen