Mer motvind.

I onsdagskväll såg jag att Bella hade lite blod vid vulvan. Jag bad maken kolla så att jag inte inbillade mig. Vi har ju tyckt att Bella har haft lite löpbeteende sista veckan/veckorna och då är det ju främst stackars Killer som råkar hamna i skottvinkeln för ett aningen grinig tik.


Eftersom Bella är kastrerad så ska hon ju inte löpa, inte ens pyttelite så jag kontaktade veterinären på torsdagen och hon som svarade sade att det är helt omöjligt att en tik får löpbeteende eller blöder när de är kastrerade så istället blev det till att jaga urindroppar och åka in och kolla om det var urinvägsinfektion.

Det blev utredning i två dagar, det var i alla fall ingen urinvägsinfektion utan mest troligt att en liten bit slemhinna från äggstockarna blev kvar i magen under kastreringen så då kommer hon att ha dessa smålöp fortsättningsvis. Kirurgen hade dessutom gjort en noteringen i journalen som ingen kunde tyda. Jag hade sådan primitiv lust att säga till tjejen i telefon, vad var det jag sade? 

Boxer svarade till slut på mitt mejl om att vårt bredband inte fungerar men de skrev: vi ser att du varit i kontakt med oss och fått löst ert problem så härmed avslutar vi ärendet. Men för tusan vi har fortfarande bara 12 mbit/s när vi betalar för 100 så då måste jag ringa och bråka med deras inkompetenta kundservice igen. Blir nog bara femte gången på ett par veckor 😈

Så fick vi ett brev från GP där de skriver att de kommer att dra 421 kr istället för 199 kr den här månaden för vår morgontidning och så har de listat en rad anledningar i ett sådant där standardsvar så man inte har en aning om varför men jag vet att jag betalade fakturan manuellt förra månaden eftersom autogirot inte gått igenom ännu så då blir det ännu ett måstesamtal imorgon.

Det är nog tur jag ska på yoga på kvällen så jag får ner pulsen igen 😉

Och jag glömde ju att berätta att Bella kräktes ner sängkläder, matta och filt natten mellan torsdag och fredag. Det är ju så det blir när hon glatt mumsar i sig i det som andra djur släpper ifrån sig 😣


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Meen Du, nu får det väl ta å lugna ner sig hos Dig/Er, lite väl mycket å inte direkt skoj.

Klantigt av veterinär att inte fixa kastrering av Bella så Ni slipper blod/löp, även om det nu inte blir valpar så är det onödigt.

Kom ihåg att andas, kram

Svar: Jag tycker också det känns klantigt men man är rätt liten i den världen. Ja, det får gärna lugna sig lite ;-) kram
Nilla

2 Krassligt:

Men gaaaaahhh många saker samtidigt!! Men lilla Bella, vad märkligt att det kan hända så, att de glömmer en liten bit och så kommer hon smålöpa "ändå" Det låter jättekonstigt. Och det säger jag utan att ha någon kunskap om det. Kramar

Svar: Det brukar väl vara så att allt kommer på en gång 😉
Det är vad jag förstår väldigt ovanligt men händer ibland. Hon är i alla fall ordentligt utredd med prover och ultraljud för att utesluta cystor mm. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen