Lugn dag.

Eftersom det är kurs ikväll tänkte jag ha en lugn dag idag och bara ringa vårdcentralen.


Jag försökte ringa igår men kom inte ens fram till knappvalen men idag gick det bättre så de ska ringa mig imorgon. Nu ska jag bara komma ihåg det också 😉

Jag tänkte bara boka tid för att ta prov på sköldkörteln då jag tappar sjuka mängder hår, känner mig trång i halsen och redan fryser så jag hackar tänder men gissningsvis är säkert proverna bra ändå 😜

Efter promenaden med Bella skulle jag gå ut på nätet tänkte jag men det tänkte inte Boxer.

Maken ringde dem redan i söndags eftersom vi typ hade sirap i ledningarna men de ville att vi skulle göra fler mätningar med bredbandslollen innan de gjorde en felanmälan till Telia som äger ledningarna.

Eftersom det inte gick att surfa så ringde jag dem idag igen och först gick det inte att komma förbi deras standard meddelande om kanalsökningar, nästa gång jag ringde kom jag lite längre, till ett nytt meddelande om bredbandsproblem någonstans som inte gick att höra men tredje gången gillt fick jag prata med en snubbe.

Och så måste man ju stå på huvudet och göra konster med kablar, router och fan och hans moster innan de kan konstatera att jag verkligen har hastighetsproblem.

Det är ju det jag försökt säga hela tiden ju!!! Och vi har startat om allt som går att starta om redan innan vi ringde men nu är en felanmälan gjord så har vi tur kan problemet vara åtgärdat om ett par arbetsdagar.

Det kostar på att inte verka som en fossil från stenåldern när man pratar med tekniker som pratar om noder och mac-adresser samtidigt som man leker akrobat så nu ska jag krascha i soffan så jag orkar meditera ikväll 😉

Men imorgon då ska jag ha en lugn dag!


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Segt nät gör ingen människa glad.

kram

Svar: Nej och inte att behöva ringa och tjata om att de ska fixa problemet heller 😛 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen