Letar kontaktvägar

Nu har jag suttit i över en timme och letat efter någon mejladress till min vårdcentral för att skriva till dem om det som hände i väntrummet igår men jag hittar inte en enda.

De har lagt upp foton på de som jobbar och jag kan se vem som är verksmahetschef och VD men de vill tydligen inte ha några mejl.

Så till slut fick det bli deras formulär för hur man tycker att de kan förbättra sig. Jag var visserligen tvungen att fylla i alla mina uppgifter som personnummer mm men vad tusan de kan ju snart lista ut vem jag är ändå så jag skrev precis vad jag hörde igår utan att nämna namn och andra personliga saker.

Jag behöver ju inte nödvändigtvis bli lika dålig som personalen på att hantera sekretessbelagda uppgifter :-P

Så då får vi se om jag får något svar eller om de sätter en stor varningslampa på min journal istället.


Uppdatering:
Det tog inte många minuter innan VDn svarade till mig att detta absolut inte var okej och att berörda personer skulle kontaktas omgående och han tackade mig för informationen. Nu fick jag nästan dåligt samvete 😯


Kommentarer:

1 Anonym:

Så bra gjort! Behövs att man säger till om det ska bli någon ändring, för det är absolut inte ok att bryta mot tystnadsplikten kram Johanna

Svar: Nej,det är ju faktiskt inte det. Kram
Nilla

2 N:

Bra att du kontaktade vc. Att inte hålla på tystnadsplikten är allvarligt.

Svar: Ja, det är det faktiskt.
Nilla

3 N:

Och bra att verksamhetschefen verkar reagera bra på det med.

Svar: Oh ja.
Nilla

4 åsa i åsele:

Bra!! Och bra att Du fick positiv respons. kram

Svar: Ja, det var skönt att VDn tog det på allvar.
Nilla

5 ME alltidvila:

Vad bra att du gjorde detta! <3

Svar: Tack ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen