Boka tid.

Så var det måndag morgon och jag hade för säkerhets skull ställt mobilen på väckning så jag inte skulle missa att ringa vårdcentralen klockan 08.00.


Jag ringer när klockan är en minut över åtta och det tutar bara upptaget. Jag försöker några gånger till och inte förrän runt tjugo minuter senare lyckas jag komma fram till mina knappval.

För att förnya recept tryck två, för att boks tid tryck tre, eller om det var tvärtom :-p
För ett ögonblick står jag med mobilen i handen och undrar vad jag ska välja. Jag vill ju egentligen bara förnya recept men vårdcentralen vill ju att jag ska träffa en doktor för att gå igenom alla mina mediciner. Det är nog bäst att välja "boka tid".

Jag får till svar av den automatiserade rösten att de ringer upp mig 09.05. Ja men det är ju snart. 

Klockan hinner visserligen bli tio innan de ringer och jag har knappt vågat borsta tänderna i rädsla för att missa telefonsamtalet men de ringde och dessutom samma dag.

Medan jag funderar på hur jag ska lägga fram mitt ärende så säger den vänliga rösten i andra ändan: ja men det var ju du som ville boka tid, jag har föresten lagt in lite prover i systemet som du får komma hit och ta.

Dra mig baklänges! Jag fick en tid till doktorn redan i slutet av september och ska droppa in någon vecka innan för att lämna lite blodprov.

Jag måste erkänna att jag blev positivt överraskad.



Kommentarer:

1 Anonym:

Plötsligt händer det!👏🏻💃🏼 Önskar en fortsatt fin dag. Kram Lisali

Svar: Tack detsamma. Kram
Nilla

2 Hanna:

Att ringa vårdcentralen är bland det krångligaste som finns. Jag som har noll och ingen energi alls brukar be L som ringer som mig. Gött att vara tvilling ibland ;)
Man ska väl inte behöva krascha för att man ringt vårdcentralen?! Nej, då är något fel.
Förstår att du blev positivt överraskad! Det blev jag med nu när jag läste ;) kram

Svar: Dottern har ringt åt mig flera gånger men det ska ju inte behövas att någon annan ringer för att man tar helt slut. Då är det något väldigt fel på systemet. Kram
Nilla

3 ME alltidvila:

Ja det var ju en överraskning åt det positiva hållet med provtagningen. Kram

Svar: Visst var det 😊 kram
Nilla

4 åsa i åsele:

Men hej å hå äntligen :) plötsligt händer det... ja jag borde oxå ringa Sjukstugan, drar på det lite till då jag ska med min mor till Sjukhuset i morgon torsdag å följa C till Sjukhuset i Umeå på måndag, jag ska ju skjutsa min mor men är bara sällskap då det gäller C, hon klarar sig hyfsat själv ;-)

Ha en fin onsdag, kram

Svar: Förstår att du drar på det, du har ju fullt upp ändå. Hoppas du också får en fin onsdag. Kram
Nilla

5 Jenniey Love:

Mamma brukar vara den som ringer åt mig, så kommer hon in med telefonen när dem väl ringer upp. För jag klarar inte av alla knappval man ska göra.

Så skönt att du fick en läkartid och att de dessutom bokat in provtagning innan. Många kramiz<3

Svar: Förstår dig, det är inte lätt med alla knappval när hjärnan inte är med. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen