Varför inte starta dagen med en kullerbytta?

Som vanligt så startade jag dagen med att vara ute i trädgården med Bella så att hon får göra sina morgonbestyr när jag får för mig att gena över bergsknallen, heter det ens så? Ni vet en kulle utan gräs i trädgården. I alla fall när jag genar iförd mina foppatofflor i regnet så försvinner fötterna under mig och det enda jag hinner tänka är att inte ta emot mig med mitt onda finger.

Det slutar med att jag gör någon typ av kullerbytta ner för den lilla bergsknallen och ner i det blöta gräset men jag använde inte fingret för att ta emot mig. Jag tror banne mig att de gamla judotakternas fallteknik sitter i än. Jag smällde i höger axel och vänster knä rätt hårt men axeln klarade sig alldeles utmärkt tack vare en stor och bylsig vinterjacka. Ibland är det bra att vara frusen.

Knät blev lite skrapat och har börjat svullna upp men ingen större fara med det. Det var nog mest självkänslan som fick sig en knäpp på näsan. Och vad är det första man gör när man kollat så armar och huvud sitter kvar? Jo, kollar så att ingen jäkel såg när man klantade sig. Bella tittade på mig som om jag tappat förståndet och tyckte nog matte var jobbig som dröjde sig kvar ute i regnet 😂

Kommentarer:

1 Lillemor:

Å fy! Kunds ju gått hur som helst. (Klart det heter bergsknalle!) ibland är det finemang med gamla kampsportsinstinkter. Grabben trillade av longboarden i somras nen bara axeln som blev skrapad då han rullade av så snyggt så. Hellre det än ansikte och brutna handleder, typ. Hoppas det inte blir katastrof i kroppen efter fallet ❤️

Svar: Tack, vilken tur för grabben. Det är absolut inte kul med brutna handleder eller sönderskrapat ansikte. Alla borde kanske lära sig fallteknik 😉
Nilla

2 ME alltidvila:

<3 <3 <3

Svar: ❤❤❤
Nilla

3 åsa i åsele:

Meen Snälla Du... var rädd om Dig <3 kram

Svar: Tack, det ingick inte riktigt i min plan att kasta mig på marken 😜 kram
Nilla

4 Fina Stina:

Exakt så. "Det var väl inte någon som såg???!" 😊

Men hu för fall...Kram!

Svar: Det gick bra så jag känner mig mest klantig 😉 kram
Nilla

5 Krassligt.blogg.se:

Åh det låter som mig, jag tycker jag ramlar och har mig alltför ofta. Kram

Svar: Inte bra ❤ kram
Nilla

6 Hanna:

Men jösses! Tur att du inte skadade dig värre. Hoppas knät blir bra snart. Och att du inte gör fler kullerbyttor på ett tag! Kram

Svar: Tack, det är ingen fara med knät. Lite kantstött bara 😉 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen