Tandläkarbesök.

I lördags var jag hos tandläkaren för en vanlig kontroll. När jag kom in på rummet så var det en sköterska som pratade någon norsksvenska som började det vanliga förhöret om mat- och dryckesvanor, hur ofta man borstar tänderna, om man sköljer flour osv. Jag får erkänna att jag hade lite svårt att förstå vad hon frågade ibland så när tandhygienisten kom in var jag redan helt slut i skallen.


Det tog inte lång stund innan det började att putsas och fejas vilket betyder surr från både putsmaskin, sug och vattensprut. Samtidigt springer två små pojkar och tjoar i korridoren utanför. Jag riktigt kände hur min energi följde med sugen ut 😜

Jag är i alla fall väldigt tacksam att mitt största bekymmer är tefläckar på tänderna.

Tandhygienisten tyckte att jag skulle prova en munskölj mot muntorrhet eftersom läpparna typ sitter fast på tänderna när jag vaknar varje morgon, vilket troligtvis beror på mina allergimediciner. Men eftersom det var lördag så jobbade ingen i kassan så jag kunde inte köpa munsköljen hos tandläkaren.

Då tyckte jag att det var en väldigt god idé att åka raka vägen till apoteket och köpa istället för att åka hem och vila.

Apoteket som ligger närmast tandläkaren befinner sig i ett centrum som byggs om och det är jättesvårt att hitta parkering och då jag inte kände för att parkera i tjotahejti så bestämde jag mig för att ta apoteket inne på ICA maxi.

Jag hade ju inte riktigt väntat mig att halva Göteborg skulle vara där så jag gick likt förbenat parkera i Tjotahejti.

Redan här borde jag kanske räknat ut att det skulle kunna vara ganska hög ljudnivå inne på ICA men nej då, Nilla knallar glatt in och typ knockas av ljudvågen som kommer mot mig.

Vände jag i dörren? Nej nej, har jag bestämt mig så har jag. Det gick smidigt att handla på apoteket men sedan måste man ju gå genom hela ICA maxi för att komma ut och herre min skapare vad ungar kan skrika.

Jag försökte stänga in mig i en osynlig men ljudisolerad bubbla medan jag kryssade mellan korgar, vagnar, skrikande barn på golvet och uppgivna föräldrar som såg ut som om de ville stoppa tillbaka ungen där den kom ifrån.

Jag överlevde men det var nog med nöd och näppe 😉

När jag kommer ut till bilen så har mina två bilgrannar parkerat så nära att jag får leka frimärke för att komma in i bilen.

När det är så trångt och man inte har väldigt mycket utrymme bakåt så krävs det lite koncentration för att ta sig ut med lacken kvar. När jag är nästan ute kör en man i BMW och ställer sig så att jag inte kan backa färdigt. Han tyckte uppenbarligen att jag borde köra in i rutan igen så att han kunde ta sig förbi men jag var inte riktigt på humör för att göra om min backmanöver så jag blänger lite på honom och visar att han får backa.

Då flinar gubbj***** och skakar på huvudet. Nej, nu du! Jag blir förbannad, lägger bilen i friläge, in med handbromsen och öppnar min bildörr och herre jäklar vad bråttom han fick att backa nu.

Ja men då kör jag väl hem och äter lunch med maken i lugn och ro. 


Kommentarer:

1 Hanna:

Många motgångar, men så skönt att du fixade! Inte dåligt. Gött att du visade gubbj****n vart skåpet ska stå. Det behövs...!
Kram

Svar: Jag såg det nog inte som motgångar, mer som livet med begränsat med energi 😉 Jag är lite stolt över att både ha fixat allt och att jag inte lät gubben köra över mig 😊 kram
Nilla

2 Lisbeth:

Hm, jag ska INTE skälla på dig för jag vet ju hur det är men...!

Var det Maxi på Grafiska vägen? Då kan du vända och gå ut samma väg du kom in, för kundtjänsten släpper ut dig. :D

Kramen ♥

Svar: Ja, det var på grafiska vägen. Försökte bli utsläppt av kundtjänst men de hade fullt upp med annat så om jag inte ville rosta fast gick det snabbare att gå genom butiken 😉 kram
Nilla

3 Mannen:

Lek INTE med en ilsken kvinnas humör! Jag vet.

Kram

Svar: Ha ha ha, du är inte så dålig du heller. Jag säger bara bensinstation 😂 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen