Nej, jag överdriver inte.

Jag blir uppriktigt förvånad över en del kommentarer jag fått (ej publicerade) efter jag skrivit under #metoo.


En del tycker att jag lämnar ut männen och stämplar dem. För det första så har jag inte namngivit någon och för det andra så är det väl ändå de själva som genom sina handlingar stämplar sig själva.

Så finns det då de som anser att jag överdriver, att jag inte kan ha varit med om det jag skriver och att jag kanske då har mig själv att skylla.

Jag lovar att jag inte överdriver, det behövs inte och när kan det ens bli mitt fel att jag mött puckon? 

När jag läste en annan blogg idag där tjejen skrev om blottare kom jag på att jag faktiskt också mött en blottare på väg till jobb en gång. Jag var nog i övre tonåren och jag blev så paff att jag bara fortsatte gå. Jag kan inte påstå att det är något som jag mått dåligt av men det har ändå hänt.

Sedan så har väl de flesta tjejer haft den där pojkvännen som tycker att bara för att man gick med på en puss så har man därmed sagt ja till sex och när man inte vill så blir det lite hårdhänt till man lyckas smita därifrån?

För att det framkommer massa berättelser just nu från kvinnor i samband med #metoo betyder det inte att vi fabulerar eller överdriver. Det här är kvinnor som äntligen vågar berätta eftersom man känner att man inte är ensam som känner att äntligen kanske någon lyssnar.

Jag kollade på TV igår när de visade från #metoo i Stockholm och det kändes så stort. Nu jäklar är vi färdiga med karlar som inte kan hålla fingrarna i styr! 



Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Jag har också sett om det på tv och jag tycker detta varit så bra. Vi ska inte vara tysta längre och de män som utsatt kvinnor eller barn både pojkar och flickor ska vara jäkligt rädda nu att bli uthängda. De skrämmer oss ofta till tystnad men det är nog nu! Vi är så många...

Svar: Ja, skrämmande många 😓
Nilla

2 Therese Åström:

Tycker det är jättebra att det här kommer upp. Det är verkligen på tiden. Ingen ska behöva utsättas för sexuellt ofredande eller våldtäkt.

Tycker att vi även borde ta upp och reflektera hur kvinnor behandlar andra kvinnor. Det är ju inte helt ovanligt att tjejer kallar även sina kompisar för horor och slampor. Det är något jag reagerar starkt på. Det är också rätt ofta som det är kvinnor som trycker ner andra kvinnor.

Det hela handlar för mig egentligen om att visa respekt för varandra, oavsett kön. Det här borde vara en självklarhet som man ska få lära sig i hemmet, i skolan osv. Att man är kille ska inte kunna vara en ursäkt eller leda till att man ser genom fingrarna när en kille begår något sånt här.

Svar: Jag håller med, jag fattar inte varför tjejer är så elaka och trycker ner varandra när vi borde stötta och peppa.
Vi är ju alla människor oavsett kön så självklart borde samma regler gälla alla. Kram
Nilla

3 Hanna:

Vilka idioter som skrev så till dig! Sanningen är att som kvinna som lever i ett mansdominerat samhälle där vi kvinnor inte har äganderätt över våra kroppar och varken politisk, ekonomisk eller SEXUELL makt behövs inga som helst överdrifter. Till och med att underdriva allt våld, kräkningar osv osv vi kvinnor utsätts för är skrämmande att se och höra talas om. Så jävligt är det.

Svar: Ja så är det. Min syster har jobbat på en väldigt mansdominerad arbetsplats och jag blev både chockad och mörkrädd för vad hon fick uppleva.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen