Ingen migrän

Idag var första dagen jag vaknade utan migrän sedan jag var och köpte mina skor för en sådär två veckor sedan. Helt plötsligt känns allt så mycket lättare.


Även om jag blivit mycket bättre de senaste två åren så är min hjärna fortfarande väldigt känslig för intryck och stimuli.

Ett exempel på när hjärnan inte kan välja vad den ska fokusera på kan vara som när jag tittar på TV.

Igår tittade jag på Sofias änglar, även om det påverkar mig känslomässigt krävs det inte någon större koncentration för att hänga med men så börjar maken klia sig i den andra soffan och det enda min hjärna snappar upp är bilderna från TV och ljudet av maken som kliar sig. Försök och häng med i TV-programmet nu du.

Och så tänker man hur många störande ljud och rörelser det finns runt en när man inte är ensam. Någon som kliar sig, någon som knäpper med en penna, någon som skramlar med nycklar, kanske är en radio på i bakgrunden, eller så kanske en granne kör gräsklippare. Det finns en uppsjö av störande ljud bara man är hemma tänk då hur mycket det blir när man åker till ett köpcenter. Inte undra på att jag mår bäst här ute i skogen 😉


Kommentarer:

1 Hanna:

Skönt att du slapp migrän! Huvudvärk har jag för jämnan, men aldrig migrän som väl är!
Önskar jag oxå bodde i skogen. Fast det hade nog inte hjälp så mycket. Minsta lilla, lilla ljud/ljus/rörelse får hela min hjärna att flimra och den får som elektriska stötar. Så ont gör det. Mobilen funkar med ljudet av och skärmljuset på lägsta. Men tv, musik, radio, podd. Nej. Vill byta ut min hjärna mot en mycket mindre känslig.
Kram

Svar: Jag förstår dig ❤ kram
Nilla

2 annicaslivvidhavet.blogg.se:

Usch din stackare 🤕
Skönt att höra att det har gått över.
Hoppas ditt skoköp var värt det 😜
Ha en Go dag 😍

Svar: Tack, nu när migränen släppt kan jag tycka att det var värt det men om du frågat mig igår så hade nog svaret varit tvärtom 😜 en go dag till dig också 😍
Nilla

3 åsa i åsele:

Skönt Du slipper migrän en dag i alla fall.
kram

Svar: Oh ja, kram
Nilla

4 http://veckomagasinet.com/akut-hjalp-mot-hormonell-migran/:

Jag har verkligen provat allt mot migrän och inget hjälper. Har ni tips tar jag mer än gärna emot dem.

Svar: Jag har tyvärr inget tips. Jag kan, om jag har tur, få migränen att lugna sig någon timme annars är det bara att vänta ut.
Nilla

5 Christina:

Jag har också haft kronisk migrän under många många år, men ramlade på en helt naturlig produkt som hjälper cellförnyelse vilket gjorde mig migränfri till 99% efter några månaders användning. Det finns ett liv utan lidande. Kontakta mig om du vill ha tips, kram!

Svar: Det låter ju jättebra. Du får gärna lämna tips :-) kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen