Jag gjorde det

Putsade alla fönster innan advent. Köksfönstret är dock gardinlöst för tillfället men jag har ju flera dagar på mig att stryka och få upp gardinerna.


Orken tog liksom slut när jag slitit med att få runt fönstret över diskbänken som är allsväldans trögt.

Jag får stå på knä på diskbänken och trycka för allt jag är värd för att få runt fönstret och helst låta bli att trilla ut själv.

När jag skulle ha tillbaka fönstret satt det bomfast och jag hann tänka att det skulle hinna bli rätt svalt i köket innan maken kommer hem men på något vis lyckades jag få stängt fönstret men nu kan jag glömma att fixa några gardiner men som sagt jag har ju flera dagar på mig.

Till helgen får maken bära upp adventsljusstakar och stjärnor så ska vi nog hinna få lite mysigt till advent. Jag vill ju inte ställa fram grejerna för tidigt heller även om det är mysigt med adventsljusen.

Nu vilar Bella och jag upp oss efter dagens arbetsinsats 😉


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Bra gjort!!
Du ska vara stolt, även om Du kommer må sämre, så har Du gjort det Du tänkt och klarade av det.
Ta å vila nu.
kram

Svar: Tack, jag är nöjd och trött. Känns bättre att vara trött när man uppnått något mål på vägen. Kram
Nilla

2 Sara:

Bra jobbat. eller kanske inte bra, men bra att du överlevde och trevligt med rena fönster. Själv önskar jag mig en sån här: https://www.youtube.com/watch?v=Tqnh_YClmUQ

Svar: Den verkar ju himla käck men jag misstänker att jag skulle bli stressad av en sådan långsam maskin 😂
Nilla

3 Hanna:

Det var inte dåligt! Tänk så stark du ändå är! Vila dig nu. <3
Kram

Svar: Ja tänk vad stark jag blivit, förra julen blev minsann inga fönster putsade 😉 kram
Nilla

4 Pisan/LitenUggla:

Hi hi! :-) Vad söt hon är där hon ligger som en drottning i sin fina tron :-) Tänk om du ramlat ut! Hua! Du får vara försiktig.
Jag struntar i att tvätta fönstren, jag orkar inte. Tog fram adventsstjärnorna igår och satt i fönstren, det gick bra utan fönstertvätt :-) Gardinerna får jag ta lite längre fram när jag har hjälp. Eller så struntar jag i dem i år. Det blir ju jul ändå. Kram på dig vännen! ♥

Svar: Visst är hon 😉 Det har varit flera jular här utan rena fönster och som du säger, det blir jul ändå. Kram finaste ❤
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen