Hur svårt kan det vara?

Igår var jag iväg till Granngården för att köpa lite smått och gott och passa på att miljöträna Bella.


Det är väldigt svårt att lära Bella att inte hälsa på allt och alla när tanter och barn kastar sig över henne 😜

När jag säger att vi försöker lära henne att hon inte får hälsa förrän jag säger varsågod brukar tanterna kontra med, men hon är ju så söt. Barnen förstår mycket bättre och brukar svara att det är bra för en del är faktiskt rädda för hundar även om de är små och söta.

I alla fall så skulle jag köpa en fågelmatare till våra fröer hemma. Vi har redan en till nötter och en för talgbollar hemma.

Trots att jag läste väldigt noga så rann fröerna bara ut genom hålen på den nya fågelmataren. Då ser jag en lapp i botten där det står att den är till för nötter så nu har jag bestämt att våra fåglar här bara får nötter och talgbollar i år 😜


Kommentarer:

1 Hanna:

Jag brukar handla mat på nätet för det mesta. Oftast går det hyfsat men mannen får ofta komplettera med sånt jag glömt. Sist så köpte jag potatis, jag både kollade och dubbelkollade att allt var rätt. Döm om min förvåning när jag ur kassen plockar upp en påse med en ynka liten potatis i. Tydligen hade jag klickat 1 st istället för 1 kg. Jaja vi fick ett gott skratt iaf! Hjärndimman kan orsaka lite av varje!

Svar: Maken handlar maten som tur är, annars hade man aldrig vetat hur det kunnat sluta. En potatis kanske blir lite klen middag :-)
Nilla

2 åsa i åsele:

På tal om handling var jag å handlade idag med C som sällskap, jag passar på när jag vet att jag får bärhjälp :)

Hur som haver så hade jag en handlingslista,
kom dock hem med hälften av varorna jag hade tänkt köpa och en tredjedel var liksom typ "bra att ha saker" ;-)

Folk har svårt att förstå att även små söta hundar behöver uppfostran å träning, även om Bella ser ut som en leksakshund så behöver hon ju uppföra sig.
Många verkar tro att det bara är att gå på å klappa då hunden är liten, tänk om Bella vore sån som nafsar... men tydligen så tror folk att små hundar då är det fritt fram.

En av dem som bor i villakvarteret där vår postlåda bor ;-) anser att det är okey att hans hund hälsar på alla hundar oavsett vad ägaren säger, skitjobbigt, Bullen är ju som han är å när gubben kom med sin valp lös på vår väg blev jag upprörd, förklarade att om något hände var det hans ansvar.
Jag tror inte att Bullen biter en valp, men han reser ragg å visar att han icke är bekväm, Bullen blev skrämd av två dvärghundar då han var valp å sen dess är han rädd för små hundar.

kram

Svar: Ha ha, inte lätt att få med allt på listan. Folk verkar tro att små hundar är ofarliga men många gånger måste de ju visa sig på styva linan just för att de är små och alla hundar behöver lära sig hyfs oavsett om de nu råkar se ut som en leksakshund 😉 Stackars Bullen, sådant där sätter ju tyvärr spår. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen