Fritidsintresse

Idag har jag varit och tävlat med Bella på en inofficiell noseworktävling. Och innan någon går igång på att jag gör sådant när jag är sjukpensionär så kan jag upplysa om att hennes sök tog någonstans mellan 20s och 3 min gånger 4 sök. 


Det är inte många jobb som varar så kort. Dessutom så drar jag ner på mina bokningsbara timmar i mitt företag eftersom jag faktiskt inte orkar ta emot några kunder när jag varit iväg och min överenskommelse med försäkringskassan är fem timmar per vecka kan jag antingen jobba eller ägna åt fritidsintressen som kurser eller tävlingar.

I alla fall är det väldigt roligt att komma iväg hemifrån och hitta på roliga aktiviteter som stärker min och Bellas relation även om jag tar helt slut efteråt.

Vi var tolv tävlande och de andra hundarna skällde, släpade runt på sina mattar och någon juckade oavbrutet på sin mattes ben. När jag beskådade spektaklet så blev jag ännu mer stolt över Bella som inte sade ett ljud förutom ett morr när en hund kom för nära och hon låg helt coolt och bara väntade på sin tur.

Hon klarade visserligen bara två av fyra sök men vad gör det när hon är så lugn och trygg i en stökig miljö och det viktigaste är ju att vi har kul tillsammans även om det självklart hade varit kul att få med en rosett hem.

Nu får vi se om det dröjer ett halvår till vi tävlar igen. Jag drar mig för själva bilkörandet till och från tävlingen så jag vill ju inte behöva åka för långt.

När vi kom hem och jag packade upp grejerna jag haft med insåg jag att jag glömt att äta min macka. Jag som aldrig glömmer att äta 😜

Efter jag fått i mig mackan kraschade jag i soffan när Bella började krafsa på soffan eftersom hennes innebandyboll låg där under och hon inte vågar krypa under.

Men eftersom jag var helt slut så försökte jag låtsas som att det regnade och helt plötsligt var hela Bella under soffan 😮

Oj oj, hon kanske håller på att bli en modig liten hund 😉


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Hejja hejja duktiga Bella, kram


svar Jag äter väl för lite ägg egentligen för att kalla det äggfasta, det rekommenderas omkring sex ägg per dag å jag åt två igår, dessutom blir det lite väl mycket ost ;-) men jag tänker typ att magen får lugna ner sig å det blir som en viloperiod, ett matuppehåll :)

Svar: Tack, jag är så stolt över lilla Bella som var klart minst igår men uppförde sig om inte bäst så bland de bästa.
Man måste ju hitta sin egen väg för att blidka magen 😉 För mig är nog smoothiefasta det som fungerat bäst men det blir lite för kallt den här årstiden 😜 kram
Nilla

2 Hanna:

Åh så roligt med tävling! Jag tävlade med Trisse i lydnad för typ två år sedan. Det gick sådär eftersom jag höll på att svimma av utmattning hela tiden!
Härligt att du och Bella har detta tillsammans <3 Trisse och Bella verkar vara lika coola och lugna. Så skönt att ha en sån hund.
Kram

Svar: Ja härligt med lugna hundar. Nu tänker jag ju kanske inte springa runt på massa tävlingar men det är en kul sporre till att träna. Det är jättetråkigt att du inte kan tävla med Trisse längre men ni har i alla fall en fantastisk relation och det är viktigare än alla tävlingar i världen ❤ kram
Nilla

3 Therese Åström:

Vad roligt.Bry dig inte om om någon skriver elaka kommentarer. Självklart måste man få göra saker fast man är sjuk och det är ju i sig rehabilitering. Det är jättepositivt att du hittat något som du och Bella kan göra tillsammans.

Svar: Tack 😍
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen