Bra att vara frusen

Ibland är det faktiskt bra att vara riktigt frusen, som idag när fötterna försvann när jag skulle gå ner för trappan på farstubron.


Jag borde kanske varit beredd på att det kunde vara halt eftersom Bella sprungit och sladdar på altanen tidigare. Hon var lite som grabbar när första halkan kommer och de bara måste göra handbromssladdar :-)

I alla fall så föll jag rätt handlöst ner på rygg på trappan när fötterna försvann rätt upp i luften.

Då var jag självklart tacksam över att Bella inte var nära matte så hon hade blivit mos och så var jag tacksam över att jag hade så mycket tröjor under jackan att själva michelingubben blivit avundsjuk.

Nu tog ju min egenbyggda airbag den värsta stöten och all träning på att falla rätt i judon har nog satt sig i ryggmärgen.

Alla borde nog träna fallteknik medan de är unga. Det borde nästan vara obligatoriskt i grundskolan för när man börjar bli tant är det för sent 😉

Idag är jag tacksam för:
Att inte ha mosat Bella
Att jag är frusen och därmed inbäddad i massa skyddande tyg.
Att jag tränat judo och lärt mig falla någorlunda rätt.
Att Bella tvingade matte att vila när min hjärna var full av adrenalin :-)

Vad är du tacksam för?



Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Go morgon och Du himla tur Du icke föll å bröt lårbenshalsen. Och att Du inte mosade Bella, det hade kunnat gå riktigt illa.

Jag är tacksam över att jag kan kliva upp ur sängen utan hjälp å klarar mig själv på toaletten ;-)
Yes det känns som det är något att vara glad över :)

kram

Svar: Ja usch, vågar inte tänka på hur illa det kunde gått för lilla Bella. Ibland får man vara tacksam för sådant andra tar för givet :-) kram
Nilla

2 Annica:

Härligt att läsa din positiva inställning.
Att leta efter något positivt i allt elände.

Just nu är jag tacksam för att det låg en tidning i brevlådan som jag kan bläddra i när jag ligger i mitt mörka sovrum under en varm go filt.
kram :)

Svar: Härligt med överraskningar i brevlådan 😉 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen