Allergisk.

Igår när jag var på kurs så passade maken på att äta fisk, precis som han passat på att göra alla andra veckor.


Han är alltid noga med att diska rent efter sig och absolut inte ställa något i diskmaskinen men ändå reagerade jag nästan direkt när jag kom hem igår.

Jag kände hur jag svullnader i halsen, hur det började klia och pirra i läpparna men stackars maken hade varit lika noggrann som alltid. Han gick till och med och lade sig att sova i gästrummet inatt ifall det var han som var källan till fiskallergenet.

Jag kan inte komma på någon annan orsak till min starka reaktion än att jag har en förkylning i kroppen som gjorde mig mer mottaglig.

Inatt när jag var uppe på toa så tog jag foto när jag svullnat upp runt halsen och såg ut som en padda, mest för att jag inte skulle tro att jag drömt själv.

Men för att ni ska få se skillnaden så tog jag ett foto idag också. Fortfarande svullen men inte lika mycket padda 😁

Och det var ändå efter att jag stoppat i mig extra allergimediciner. Livet blir aldrig tråkigt här 😜



Kommentarer:

1 Hanna:

Åh nej :( stackare. Det ser inte roligt ut. Hoppas det ger med sig! Kram

Svar: Det är mycket bättre idag, tack. Det är ju ingenting mot allt du går igenom. Kram
Nilla

2 Lillemor:

Men fy vad obehagligt 😢❤️❤️

Svar: Ja lite obehagligt är det allt ❤
Nilla

3 åsa i åsele:

Galet. Så hemskt. kram

Svar: Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen