Tystnad.

Idag är det riktigt varmt och skönt. Vet att många lider i värmen men jag är inte en av dem.


I alla fall så bestämde jag mig för att göra Bellas morgonprocedur på utsidan med borstning av päls och tänder, dock med olika borstar ;-)

När jag är färdig och balanserar borstar, balsam, belöningsgodis, tandborste och är på väg in hör jag en hög genomträngande stämma skrika mitt namn. Inte en gång utan typ tio. Jag vänder ut med famnen full för något måste ju ha hänt.

Nej då, det är bara en granne som skriker att hon ska gå ut med sina barnbarn så att de somnar i vagnarna och att jag då minsann får hålla koll på Bella så att hon inte väcker dem som hon brukar och så vänder hon sig till en annan granne och säger att Bella skäller mycket.

Nu blev jag både förbannad och konfunderad. För det första skäller inte Bella mycket och vi försöker alltid få henne att komma till oss om hon nu hittat någon att skälla på. Det brukar funka typ nio av tio gånger.

Sedan kan jag ju inte tycka att ett helt grannskap ska behöva vara knäpp tysta för att barnen ska sova middag flera timmar i sina vagnar i trädgården men den här människan har till och med bett maken slänga sopor tystare.

Alltså vi är nog de som väsnas minst av alla här eftersom jag är så ljudkänslig. Jag blev så förbannad att jag bestämde mig för att ta vår promenad tidigare och i motsatt riktning till vad grannen visat att hon skulle gå.

Tror du inte att jag mötte henne? Bella började norra direkt. Tror inte att hon uppskattar att grannen skriker tyst åt henne när hon går förbi. Konstigt nog skäller aldrig Bella på grannens make :-p

Det var bara för mig att mata på med godisar till vi kommit förbi.

 När vi var nästan ute ur skogen igen mötte vi två kvinnor som var ute med runt tio hundar och då blev Bella som ett cementfundament i gruset. Fem kilo hund gick inte att rubba :-)

Men kvinnorna var snälla och klev ut i skogen så att Bella och jag kunde gå förbi. De fick dessutom alla hundarna att titta på dem så att ingen fick en chans att ens titta åt Bella. vilka underbara människor, det gav mig hoppet om mänskligheten åter.

När vi kom hem så satt Bella och jag instängda i huset ett par timmar för att inte riskera att väcka några barn.

Själv gjorde jag tvärtom när mina barn var små, jag utsatte dem för så mycket ljud som möjligt så de skulle vänja sig men så är ju mina barn inte söndercurlade heller :-p

Jag fick i alla fall fixat en fb-sida till min verksamhet medan jag var instängd så inget ont som inte har något gott med sig.

Önskar er alla en riktigt skön helg, själv ska jag på 50-års kalajs imorgon.


Kommentarer:

1 Anonym:

Finns folk till allt😛

Svar: Oh ja 😛
Nilla

2 åsa i åsele:

Jag hoppas Du har en bra lördag å att Du har/hade det trevligt på kalaset. kram

Svar: Tack, det var väldigt trevligt. Kram
Nilla

3 Liten Uggla/Pisan:

Vilken jobbig granne! Helt tyst runt sovande barn kan man ju bara få om man bor ute i skogen typ, det är väl bara bra att de får lära sig sova med lite oljud runtom. Förstår att du blev förbannad, det hade jag också blivit och jag tror nog att jag känt mig provocerad reagerat med att få min hund att väsnas extra mycket.... Ha en fin söndag vännen! Kram! ♥

Svar: Jag kan ju förstå att det blir jobbigt om en hund står ute och skäller oavbrutet långa stunder men vi försöker verkligen att få Bella att inte skälla när någon går förbi. Du får också ha en trevlig söndag. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen