Träningsvärk.

När man har träningsvärk i precis hela kroppen så kan man vara rätt säker på att man varit en liten aning för aktiv i helgen 😉


Igår var vi och tittade på hundutställning, gick en kort promenad till havet och käkade hos dottern. Hur mysigt som helst men tydligen lite för mycket för kroppen.

Det är faktiskt lite svårt att lära sig att hantera nya gränsdragningar när aktivitetsnivån höjts men jag klagar inte utan mer konstaterar att nu blev det visst lite för mycket på en gång.

I bakhuvudet finns trots allt en liten oro att jag ska göra mig själv sjukare igen för att jag inte lyssnade på kroppens signaler i tid.

Positivt är i alla fall att det bara är träningsvärk och hjärndimma. Ingen feber eller influensa känsla den här gången. Jag tyckte väl att något kändes annorlunda igårkväll 😛

För mig som tränat mycket förut så är träningsvärk något positivt och när influensan uteblev, för tillfället i alla fall, så känner jag mig nästan som om jag varit på träningsläger och jag känner mig fräschare än på länge. Elva år närmare bestämt.

Den där eviga influensan får en visst inte bara att känna sig oerhört utmattad och sjuk utan man känner sig ju alltid sådär ofräsch som man gör när man är febersjuk, hur mycket man än duschar.

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Härlig💗 Johanna

Svar: 💖
Nilla

2 Annika:

Jag har läst din blogg länge men aldrig kommenterat förr. Det är så roligt att höra om ditt bättre mående och det vore intressant att få veta hur du kommit dit. Jag misstänker att jag också har me/cfs men har inte hittat något som verkar lindra symptomen. Om du inte vill berätta har jag full förståelse för det, naturligtvis!

Svar: Tack, jag är inte säker på vad som gjort mig bättre men tror att dagliga meditationer och healing har varit den största faktorn tillsammans med kostomläggning. Nu för tiden äter jag ingen gluten eller raffinerade kolhydrater och i stort sett inget kött.
Jag började meditera i stort sett dagligen för ungefär 1,5 år sedan och har sedan dess sänkt medelvilopulsen från runt 80 bpm till runt 60 bpm och det tror jag påverkar hälsan rejält. Jag önskar att det fanns ett enkelt svar på hur alla blir bättre från sin ME men tyvärr reagerar vi så olika på olika behandlingar. 💖
Nilla

3 Hanna:

Åh så härligt att vara influensa-fri! Skulle jag oxå vilja vara, för första gången på ca 10 år för mig med!
Intressant svar du gav ovanför. Tack för att du delar med dig! Synd att dina "knep" inte fungerar för alla. Jag mediterar några minuter varje dag och håller på med mindfullness i sängen. Äter så gott som inget kött, ingen mjölk, så lite gluten och vete som möjligt och så lite socker som det bara går! Men kropp och knopp fortsätter rasa. Inte ens tarmsjukdomen har blivit lindrigare trots kostomläggningen. Vad är det för fel på mig?!
Kram

Svar: Din mage kanske är känslig för andra saker än min. Jag var ju hos en näringsterapeut som hjälpte mig att se vad min mage inte ville ha, det sjukvården tyvärr inte kan se. Men bra att du mediterar, du kanske kan prova att meditera lite längre varje gång, om du orkar. Kram
Nilla

4 Annika:

Tack för ditt svar 😊 Jag tror det är precis som du skriver att vi kan reagera olika, så jag blir inspirerad att fortsätta leta det som skulle kunna hjälpa mig. Vad gäller maten har jag i alla fall också slutat med gluten och kött. Meditationer är nåt som jag borde ta itu med, men det är svårt att komma igång, tycker jag. Nåväl, kul att du mår bättre och tack för en trevlig blogg 😊

Svar: Fortsätt att söka, det är mycket bättre än att bara ge upp 💖
Det är svårt att komma igång med en rutin för meditation men hitta en tid på dagen som funkar för dig och börja med några minuters meditation för att sedan utöka.Och ha tålamod. Kanske skulle du se om det finns någon som har grupp meditation där du bor?Det är mycket lättare att meditera tillsammans med andra 😊
Nilla

5 me alltidvila:

<3

Svar: 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen