Träningsvärk.

I ett par veckor har jag krigat mot ogräset här hemma. Eftersom kroppen fortfarande inte uppskattar någon form av fysisk ansträngning, förutom promenader, så har det blivit korta stunder fördelat på många dagar.


I helgen gick jag över till att använda kökssaxen i mitt krigande eftersom armarna vägrar samarbeta med någon typ av kratta och händerna snabbt vägrar att samarbeta när jag försöker dra upp ogräset. När maken såg mig med saxen sade han snabbt att jag skulle vara rädd om mina händer.

Men nu är händerna inte det största problemet utan Träningsvärken jag fått på baksidan låren och i rumpan. Varje gång jag suttit still ett tag och ska resa mig så känns det som baklåren ska gå av och jag rör mig som en hundraåring och under tiden förökar sig ogräset i samma takt som mördarsniglarna 😛

Det är ju för väl att vi inte har en uppsjö av rabatter att hålla ordning på. Jag försöker nu intala mig att maskrosor är en vacker färgklick i trädgården men det går sådär 😉

Kommentarer:

1 Lillemor:

Ja men fy! Det där är inga dåliga övningar för kroppen. Jag intalade mig själv för en 3-4 år sedan att nopp! Behöver inga blommor. Räcker med dom som klarar sig helt själv (mest gröna gräs och sånt som överlever lite ogräs. Men som jag saknar det. Jag är inte alls ok med en trädgård utan blommor. Försöker nu hitta mer tåliga, lite högre blommor. Riddarsporre , fingerborgsblomma , pioner och sånt där som typ klarar sig själv. Men det blir rätt dyrt när man vill ha allt nu. Inte om 2 år när de blommar första ggn om man frösår. Men jag får vänta och hoppas det tar sig. Kram! 💕

Svar: Jag trodde också jag skulle klara mig utan blommor men själen skriker efter dem. Här måste vi ha sådant som rådjuren inte ser som sallad så har inte ens funderat på vad som tål ogräs 😛
Vi försöker sätta vår prägel på trädgården och klippa bort alla stora och övervuxna buskar men det var mer lättskött med allt gammalt faktisk 😜 kram
Nilla

2 Anonym:

Inte uppskattar någon form av fysisk aktivitet?! Du är ju ute och går flera km i rask takt enligt dig själv! T o m i terräng ju. Men det är väl så när man väljer vad man orkar och ej. Att gå med hund är såklart roligare än ogräs!

Svar: I rask takt går jag verkligen inte även om jag kunnat öka takten något och terräng brukar jag undvika. Jag håller mig till de grusade ridstigarna sedan kan jag inte rå för att det finns backar i den här landsändan. Om jag nu inte ville rensa ogräs hade jag väl inte försökt i flera veckor?
Nilla

3 åsa i åsele:

Att gå promenad och att sitta på huk/rensa ogräs är två helt vitt skilda ansträngningar.
Vet inte "anonym" det så har hen antagligen varken gått promenad eller rensat ogräs nån gång i sitt liv.

Jag går med the dogs, men kan inte sitta på huk/sitta på knä eller stå böjd nått längre tag då jag inte kan varken kliva upp utan hjälp/stöd eller röra mig efteråt.

Att kommentera utan kunskap i akt å mening att vara dum/otrevlig känns oerhört dumt och onödigt.

Men Du Nilla, gör det Du kan å vill, det blir bäst <3 kram

Svar: Tack 💖 För att inte tala om de stackars armarna som måste slita med ogräset som kan hänga skönt på promenad 😉 kram
Nilla

4 Bea:

Är det samma anonyma person som kommenterar hela tiden? "Jag ska gå in på den här bloggen ENBART för att störa mig på allt jag läser. Sen ska jag skriva spydiga kommentarer just for fun" Eller hur tänker personen? :-P

Svar: Bra fråga, jag har faktisk ingen aning 😛
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen