Spott och fräs.

Idag började jag fasta och man skulle kickstarta med något salt utblandat i vatten. Jag tyckte att mitt vatten smakade väldigt lite salt men den sorten kanske var extra mild.
Så dricker maken sitt vatten och börjar spotta och fräsa (han fastar inte).
Ah, det var därför mitt vatten inte smakade salt 😁

Förutom det lilla missödet med saltet som kanske inte helt uppskattades av maken har det gått bra med fastans första dag.

Ingen risk att man känner sig hungrig när man knappt hinner svälja ner frukostens deciliter juice innan det är dags för förmiddagste.

Fast jag kan konstatera att rödbetsjuice inte är min grej. Det är med nöd och näppe att den går att svälja. Men bara fyra dagar till med den 😜

Kommentarer:

1 Hanna:

Får jag fråga hur fastan går till och hur det kommer sig att du gör den? Jag testade att dricka rödbetsjuice då vissa med ME tydligen blir piggare av det (säg vad jag inte testat!) men dels var det vidrigt äckligt och sen för starkt för magen/tarm så det gick inte!
Kram

Svar: Jag kände att jag behövde en omstart både för kropp och själ och fick stark lust att fasta, något jag aldrig gjort förut, mer än inför sjukhus besök. För enkelhetens skull köpte jag ett färdigt paket med olika juicer. Får se hur magen reagerar på rödbetsjuicen då även jag försökt med att dricka den förut och med plågad mage som bonus. Kram
Nilla

2 Lillemor :

Låter intressant. Är det nåt "juicepaket " eller följer du nåt schema eller liknande. Konstig frågan blev😂. Men fattar du vad jag menar :)

Svar: Jag fattar :-) Det är ett färdigt fastepaket med olika juicer och buljong i. De har varit snälla och lagt i ett schema så jag behöver inte tänka själv ;-)
Nilla

3 åsa i åsele:

Köpte Du ett färdigt faste-paket?
Jag som har svårt för juice å absolut inte klarar av varken apelsin eller rödbeta skulle ha svårt med en sån där kur, men det skulle behövas ;-)

Lycka till :) kram

Svar: Ja, jag köpte ett färdigt paket. Tyckte det var enklast. Kanske finns paket utan apelsin? Utan rödbeta vet jag. Kram
Nilla

4 mannen:

Det smakade INTE gott. Kan du vara så snäll och hålla dig till ditt glas och inte mitt.
Puss och Kram

Svar: Va? Det märkte jag inte 😂 Ska försöka hålla mig till rätt glas men rödbetsjuicen kan röka hamna fel 😉 puss och kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen