Planerad vilodag.

Igår satt maken och jag och gick igenom veckans schema. Det råkar vara en fullspäckad vecka för oss båda.


Så jag sitter och säger på tisdagkväll ska jag iväg och på onsdag förmiddag men på torsdag?

Då är maken snabb med att säga: på torsdag har du en inplanerad vilodag!

Ja just det, det kan ju vara bra om man ska orka komma iväg på allt som händer. Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg själv.

De där vilodagarna är ju jätte viktiga om man ska orka ta sig iväg, oavsett om det är en rolig eller nödvändig aktivitet.

Sotaren på fredag är ju en sådan där nödvändig aktivitet som suger massa energi eftersom det brötar alla väldans när de kör med sin stora dammsugare.

Men annars har jag Mest trevligheter planerade. Däremot hade jag inte planerat att ha vidrig huvudvärk och illamående i flera dagar 😛


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Jag har tänkt lägga in om semester från all sjukdom, dåligt mående å värk under en vecka i juli då det är skolavslutning och födelsedag.

Frågan är om jag får det bevilja;-)

Planerade vilodagar är nödvändigt då vi kroniskt sjuka mår bättre för vi har varken förstånd eller broms ;-)

kram

Svar: Jag hoppas du får din semester beviljad ;-) Förstånd och broms har jag nog aldrig hört talas om :-p kram
Nilla

2 Liten Uggla/Pisan:

Idag blir en hastigt påkommen vilodag - jag har knappt sovit en blund inatt p g a värk. Hade egentligen andra planer för dagen men det fick jag ändra på.... Visst är det viktigt med inplanerade vilodagar om man skall orka med livet, det får absolut inte bli för mycket grejer inplanerade under samma vecka, då blir det superkrasch.... Ha en fin tisdag, så bra det går i a f. Kramisar! ♥

Svar: Planerade vilodagar är viktigt men ibland tvingas man att ta vilodagar när man inte tänkt och då gäller det att lyssna på kroppen som du gjort idag. Hoppas du mår bättre snart. Kram
Nilla

3 ME alltidvila:

<3

Svar: 💖
Nilla

4 N:

Planerade vilodagar är svårt att komma inåg...
Jag har en pacintavla på kylskåpet http://stickmancommunications.co.uk/epages/747384.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/747384/Products/MAG02
men är väldigt väldigt dålig på att anv den... Kanske borde lägga in med htj att veckoplanera...

Svar: Det är jättesvårt men låter smart med veckoplanering på kylen :-)
Nilla

5 Nina:

Ush, jag har verkligen ingen karaktär att planera in vila, jag kör på tills jag stupar. Inte riktigt, men det är en svår balansgång detta och det tar kål på mig. KRAM

Svar: Det är verkligen svårt men vi mår ju faktiskt bäst om vi stannar upp och låter kroppen återhämta sig något mellan varven. Kram
Nilla

6 N:

Smart i teorin 😉 Svårare att faktiskt använda sig av och pluttan dit aktiviteterna...

Svar: Det kan jag tänka mig 😉
Nilla

7 Hanna:

Klokt av din man att säga att du måste vila på torsdag! Som du säger så spelar det ingen roll om aktiviteten är rolig eller ett måste, det tar energi ändå. Fast roliga aktiviteter är klart trevligare!
Imorgon ska jag till Sahlgrenska för en undersökning som ett steg i neurolog-utredningen. Det innebär strikt inplanerad vila hela veckan och krasch veckan/veckorna efter!
Kram

Svar: Åh vad tufft för dig. Jag håller tummarna för att allt går bra och att kraschen inte blir så stor. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen