Nästa steg

Idag satte jag mig och fyllde i en ansökan om f-skatt på nätet. Trots att jag jobbat med ekonomi och är tämligen van vid det uppstyltatde språket och olika ekonomiska begrepp på sidor som skatteverket, bolagsverket mm så var det som ett helt nytt språk.


Flera gånger höll jag på att bryta ihop när jag försökte förstå vad de ville ha för uppgifter av mig. Jag borde ju förstå, det är ju mina gamla jobbuppgifter men det är som om någon plockat ut den biten ur min hjärna.

Förhoppningsvis har jag fyllt i rätt men det får väl tiden utvisa.

Det känns i alla fall som rätt beslut att jobba hemma med mitt eget för då kan jag inte fördärva för någon annan.

Tänk om jag skulle jobba med ekonomi och snurrar till det. Det kan ju få fasansfulla följder för ett företag 😯


Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Tycker det är kul att Du nu mår så pass mycket bättre :) faktiskt anser jag att Ditt förbättrade mående borde göra fler som är sjuka med diagnosen ME/CFS glada då det visar på att även om man inte blir frisk så kan man faktiskt må bättre.

kram

Svar: Tack, så känner jag också och man eller i alla fall jag känner att jag inte behöver vara helt frisk för att ha ett behagligt liv. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen