ME-hjärna

Maken tvättar golvet i hallen och jag går för att känna så ytterdörren är låst när vi ska gå och lägga oss men råkar visst släcka i hallen istället.

Jag förklarar för maken att jag bara tänkte känna på dörren men råkade släcka lampan istället.
Då säger maken: ibland undrar jag hur din ME-hjärna fungerar.
Det är väl det den inte gör 😜

Då är han ju ändå rätt härdad vid det här laget då det kan komma ut vilka konstiga ord huller om buller ur munnen på mig och man kan hitta saker på de mest udda ställen.

Toarulle i kylen var visst inte okej och inte sockarna i diskmaskinen heller för att bara nämna några. 😁

Kommentarer:

1 Hanna:

Det finns alla möjliga varianter när ME-hjärnan är på gång! Min hjärna är helt slut, de senaste dagarna har jag inte fått fram knappt ett enda ord rätt och då jag får det påtalat från min frustrerade familj känner jag mig så korkad att jag har valt att vara tyst! Är bättre så... :( kram

Svar: Det förstår jag. Jag blir tystare än vanligt när jag är med människor jag inte känner så väl eftersom jag inte vill att massa grodor ska flyga ur Munnen. Kram
Nilla

2 åsa i åsele:

Ska man skratta eller gråta ;-) ibland så blir det tokigt... kram

Svar: Skratta är roligare ;-) kram
Nilla

3 Anonym:

Läste i ett gammalt inlägg, att du tar svinkörtelhormon istället för levaxin Hört mycket positivt om det, funkar det bra för dig? Jag känner att levaxin inte hjälper fullt ut. Kram Johanna

Svar: Det har funkat väldigt bra för mig. Ett tag kombinerade jag både Levaxin och svinkörtelhormon. Man får nog prova sig fram. Kram
Nilla

4 mannen:

Vad hittar du på härnäst? Min Ipad i frysen?
Ha ha det blir bara lite roligare. Lyssna inte på vad jag säger utan på vad jag menar,(har jag hört någon nämna)!

Svar: Ha ha, är väl kul med spänning i vardagen 😉
Tycker jag var jättesmart som kom på att ni skulle lyssna på vad jag menar och inte vad jag säger 😜 puss
Nilla

5 Lillemor:

Ha ha ha ja! Lyssna inte på orden- du vet vad jag menar: klassiker här. Samma som "vad sa jag då?" . Inte en susning om nåt

Svar: Vad sade jag då är standard här. Man tror ju att man sagt rätt 😊
Nilla

6 Jenniey Love:

Sådana missar gör jag med. Speciellt så lyckas jag ofta ställa in brödet i kylskåpet och smöret i brödskåpet.

Jag undra om jag kan få länka din blogg på Torsdag? Vill gärna dela med mig av andra fighters som också bloggar om sin kamp mot ME:en. kramiz<3

Svar: Det blir ju lite jobbigt när man ställer kylvaror på andra ställen än kylskåpet 😯 Självklart får du länka. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen