Lång promenad.

Igår var det äntligen riktigt härligt väder, kanske lite kallt i vinden men vad gör det när solen visar sig i all sin prakt.


Vi fick nog riktiga vårkänslor igår för vi tog en promenad runt sjön, något jag aldrig kunnat göra förut. Det har varit alldeles för långt för att gå och alldeles för mycket skogsstig och stock och sten för att köra muppferrari.

Nu påstår jag inte att promenaden gick lätt och egentligen räckte bränslet inte hela vägen hem. Mina steg gick långsammare och tyngre för varje steg jag tog. 

Benen kändes som två betongklumpar och jag tror att sniglarna kunde dansa åttor runt mig.

När vi kom till den hemska backen som visar att vi snart är hemma tror jag knappt att stegen ledde mig framåt. I den här backen är det inte helt ovanligt att idrottsföreningarna här omkring kör backträning och den måste jag ta mig uppför efter min långa promenad.

Vi har ingen aning om hur lång promenaden var men tror att den kan ha varit någonstans mellan sex och sju kilometer och jag klarade det. Med nöd och näppe men ändå :-)

Att jag sedan inte gjorde många knop resten av dagen nämner vi inte ;-)


Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Bra kämpat och vilken vacker bild <3

Svar: Tack 💖
Nilla

2 N:

Härligt!
Nästa gång får du ta med dig fika och pausa halvvägs ;)

Svar: Det hade varit både gott och välbehövligt. Undrar om jag kommer ihåg fika nästa gång 😉
Nilla

3 åsa i åsele:

OMG imponerande Grattis!! Bra gjort. kram

Svar: Tack ☺ kram
Nilla

4 Anonym:

👍👏💗💗💗

Svar: 💖💖💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen