Ibland blir jag så less

på folk som anonymt vill spy galla över mig och min blogg. Om ni inte gillar det jag skriver är det bara att hoppa över att läsa.


Och ja, jag råkar ha blivit mycket bättre i min ME, och ja jag råkar tro att det har med healingen att göra men det är ju självklart inget jag kan veta säkert. Jag kan ju lika gärna höra till de där 4 procenten som spontant blir bättre. För mig spelar det inte så stor roll, jag är bara tacksam att jag får möjligheten att vara mer delaktig i livet.

Jag personligen tycker att det är elakt och magstarkt att påstå att jag aldrig varit sjuk på riktigt för att jag blivit frisk av hokus pokus. Skulle jag då ha fejkat min sjukdom i tio år? Skulle jag ha missat mina barns tonår frivilligt? Skulle jag gå från ett arbete jag trivdes med, ett i mina ögon sett ett perfekt liv för att bara lägga mig passiv i sängen? Jag tror inte det finns någon som skulle orka fejka sjukdom i så många år.

Och nej healing är inte evidensbaserad, det är inte alla de andra alternativmedicinska behandlingarna jag testat genom åren heller. Inte ens b12-injektioner eller LDN är evidens baserat när det gäller ME men är man desperat och sjukvården inte kan hjälpa så griper man efter alla halmstrån som finns.

Och så kan jag avslöja att det finns många olika nivåer av hur sjuk man kan vara i ME, allt från att ligga instängd i ett mörkt och tyst rum till att kunna jobba deltid. Det betyder ju inte att de som jobbar inte har ME, bara att de har en mildare variant men för många ändras det över tid.

Jag önskar att förståelsen och acceptansen för ME ökar och jag vill definitivt inte håna de som är sjukare än jag. Nej, jag önskar att det fanns ett magiskt piller jag kunde ge till alla sjuka så de kunde bli friska. Kanske borde jag önska ett magiskt piller med kärlek också? Det verkar onekligen behövas.

Kommentarer:

1 ME alltidvila:

Ja såg den kommentaren du fick och ja herregud... Hur orkar dem hålla på och sedan vara anonyma fegisar. Jag har ju haft ME i 18 år utan att veta om det mer än jag känt mig sjuk och inget orkat efter jobbet tills det inte gick längre så det finns verkligen olika nivåer... Ja tänk om det kunde uppfinnas magiska piller mot alla sjukdomar och så att inget hat fanns, vilken härlig värld det skulle vara <3.

Svar: Ja du har ju verkligen fått känna av att det finns olika nivåer. Kram 💖
Nilla

2 Hanna:

Kan man inte hitta någon funktion att stänga av anonyma kommentarer? Är så dumt :(
Jag är glad för din skull, väldigt glad t o m. Det kan ingen säga att jag inte är, för det är jag.
Lägg inte energi på puckon. Njut av livet så gott det går och strunta i alla andra. Och dessutom, vad är det på fel på hokuspokus? Om lite magi och hokuspokus skulle få mig på benen hade jag inte tvekat utan sagt ja, tack direkt! Alla sätt är bra utom de dåliga! ;) kram ❤️

Svar: Tack, du är underbar du. Tror vi alla mår bra med lite magi och hokuspokus i livet 😉 kram
Nilla

3 M:

Hur kan man inte bli glad för någon annans skull som blir bättre?
Glad att du mår så mycket bättre, vilket hopp det ger! Sen tycker jag att det är så fint av dig att använda din nya energi till att hjälpa andra!
Kram❤️

Svar: Tack för dina fina ord 💖 kram
Nilla

4 Therese Åström:

Tråkigt att behöva läsa så dumma kommentarer. Jag har nog missat eller glömt bort att du får healing. Kul att det fungerar. Kan själv tänka mig att testa det. Tänkte testa akupunktur och se om det kan få mig att må bättre.

Svar: Ja det är skönt när man hittar något som funkar. Akupunktur fungerade inte på mig men du kanske har bättre tur. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen