Helt slut.

I fredags var det ju internationella ME- dagen vilket för mig betydde mer tid på sociala medier än jag brukar vilket ledde till en rätt urfesen hjärna.


På kvällen och hela helgen så var det sedan dags för sista steget i healingutbildningen jag går. Även om man får massa härliga upplevelser och positiv energi av kursen så tar man ändå rätt slut.

Och så lägger vi till lite umgänge med familj på lördagkväll och kalas igår så har jag verkligen testat vad kroppen går för 😉

Jag får nog erkänna att jag är rätt slutkörd men ändå lycklig över att jag orkat genomföra dessa helger.

De har gett mig så mycket mer än att förstå vad som händer när man ger eller får healing och insyn i olika tekniker. Dessa helger har stärkt mig som person och jag känner att jag nu vågar ta steget att kontakta försäkringskassan för att få ett okej på att arbeta hemifrån med healing någon timme lite då och då.

Förhoppningsvis kan jag så småningom jobba lite mer men den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket sägs det ju så jag väljer att ta små steg till att börja med.

Jag får hoppas att Försäkringskassan inte tar en evighet på sig att svara och att de är samarbetsvilliga för jag vill helst börja så fort som möjligt. Helst igår 😉

Om jag får ett OK från försäkringskassan så måste jag ju även skaffa f-skattsedel men sedan är jag förhoppningsvis redo att börja ta emot klienter 😊

Jag känner mig som ett litet barn som inte kan hålla sig från att slita upp sina julklappar 😜

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Meen oooo så himla skoj, så glad jag blir, kram

Svar: Tack <3 kram
Nilla

2 ME alltidvila:

Vad spännande, hoppas allt kommer gå ok med FK. Kram <3

Svar: Tack, det hoppas jag också. Kram <3
Nilla

3 Anonym:

Et är väldigt olyckligt att du skriver här att du blivit frisk genom hokus pokus metoder och nu helt plötsligt kommer att kunna jobba. Är som gjort för att försäkringskassan ska tycka att vi alla är inbillning sjuka.

Svar: Nu har jag väl ändå inte påstått att jag blivit frisk utan friskare. Det finns faktiskt de som blir bättre i sin ME utan att man vet orsak, ska de inte få försöka komma tillbaka till yrkeslivet för att inte fördärva för alla som fortfarande är sjuka?
Sedan har jag ju inte precis sagt till försäkringskassan att jag kan jobba 100% på ett vanligt företag utan att jag ser det som en bra möjlighet att prova att arbeta någon timme lite då och då när jag orkar utan att behöva åka hemifrån.
Nilla

4 Hanna:

Jag har väntat med spänning på dagen du skulle säga att du kan börja jobba några timmar i veckan igen. Och nu kom den! Jag är verkligen såå glad för din skull! "Spontant" tillfrisknande eller healing som gör något maigiskt, vem vet?! Men fundera inte massa på det utan njut och försök att inte gapa efter för mycket nu direkt! Stort lycka till med FK, kan behövas är jag rädd! Kram

Svar: Tack fina Hanna 💖 Jag funderar inte så mycket utan vet vad jag tror sedan får andra tro vad de vill 😉 Det svåraste blir nog att inte gapa efter mycket men annars längtar jag till jag kan få hjälpa andra att må bättre. Kram
Nilla

5 Lisa :

Lyssna bara till de som har gott att säga. Låter superhärlig med energi att våga sig på något nytt på jobbfronten. Lycka till.
Vänliga hälsningar www.alltutomlagom.blogspot.se

Svar: Tack 💖 Det är underbart med lite mer energi ☺
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen