Domningar

Nästan varje morgon vaknar jag någon timme innan Bella. Då brukar jag ligga kvar i sängen och uppdatera mig om vad som hänt i världen med mobilen.


Problemet är bara att mina händer och armar domnar bort. Eller problem var väl kanske att ta i, jag behöver ju inte kolla mobilen egentligen.

Det spelar ingen roll hur mycket jag bygger upp stöd för händer och armar med kuddar och täcken för händer och armar domnar ändå.

Det är samma som händer när jag försöker skriva för hand. Det räcker med en handlarlista så domnar handen som håller pennan.

I helgen skulle jag skriva mitt namn i ett födelsedagskort men av någon anledning som jag inte kommer ihåg så var händerna redan lite struliga så jag kunde med nöd och Nappe greppa en tjock och greppvänlig penna och det var ännu svårare att få handen att skriva Nilla.

Det såg ju ut som om jag skrivit med fel hand :-p

Jag tar redan höga doser av magnesium mot just domningar och sömnproblem och sjukvården har aldrig riktigt kunnat förklara varför jag får så mycket domningar men det kanske inte är så konstigt när de inte är så särskilt insatta i ME heller :-p

Kommentarer:

1 Fina Stina:

Oj, vad jag känner igen det där!

Har varit sjuk i 7 år men bara haft ME-diagnos ett drygt halvår.

Första åren var jag inte så här dålig. Googlade alla knepiga symptom och försökte förstå.

Nu är jag rätt "nöjd" så länge jag känner igen symptomen.

"Jaha, dags för domningar igen? Där ser man."

Men tänk den dag när vi får förklarat vad som faktiskt händer i kroppen! Förståelse. Förklaring. Lindring . Förbättring.

Svar: Ja tänk den dagen ;-) Nu har jag blivit bättre utan att förstå vad som händer så det går att bli bättre utan förståelse men det hade nog underlättat.
Nilla

2 åsa i åsele:

Domningar, stickningar ja det är eviga följeslagare.
Tyvärr.

Saknar Dig, hur mår Du?

kram

Svar: Tråkiga följeslagare 😛 Det är bra med mig, har bara lekt frisk i ett par dagar 😉 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen