Bär något blått.

Har du en anhörig, en vän eller kanske en kollega som har ME? Sjukdomen som är i allra högsta grad verklig för den som drabbats men verkar vara på låtsas överallt utanför den sjukas värld.


Tycker du att det är svårt att veta hur du kan visa att du bryr dig? Ett sätt kan vara att du helt enkelt klär dig i något blått på fredag när det är Internationella ME-dagen. Jag vet i alla fall hur glad och tacksam jag blir för alla som anstränger sig lite extra en dag om året för att visa att de bryr sig.

Förra året så berättade en fin vän jag har som inte är med på några sociala medier att hon minsann gick blåklädd på sitt jobb och dessutom så berättade hon om ME för sina kollegor. Kan man bli varmare i hjärtat än av sådan omtanke?

Visst vi blir inte friskare av lite blå kläder men vi får känna kärlek och omtanke vilket ger hopp.

Dessutom så har jag fått berättat för mig att flera ME-sjuka fått större förståelse av sin läkare sedan dessa uppmärksammat eventet och läst på om sjukdomen.

Och flera andra har blivit kontaktade av media som lett till artiklar och radiointervjuer. För alla som bemöts med total nonchalans från sjukvården och står helt utan hjälp med alla svåra symptom betyder det oerhört mycket att se ditt stöd.

https://www.facebook.com/events/203742930127707/?ti=as

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Att sjukdomen uppmärksammas är viktigt, det är ju så att syns man inte finns man inte ;-) kram

Svar: Precis. Kram
Nilla

2 Hanna:

Det är så passande men ändå lite kusligt på något vis att blå är min absoluta favoritfärg och har alltid varit det! Och så går man och blir apsjuk i ME vars färg är just blå! 💙

Svar: Jag förstår din känsla 💙
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen