Träningsvärk.

I morse vaknade jag med träningsvärk i armarna och genast började jag fundera på vad i all sin jag gjort. Jag tänkte så det både knakade och luktade bränt till jag kom ihåg.


Igår fick jag den strålande idén att passa på att klippa ner en del för långa och irriterande grenar på det gamla körsbärsträdet.

Eftersom jag är typ lika lång som en grästuva och körsbärsträdet faktiskt är just ett träd så behövde jag trots klättrande på en pall ha armarna över huvudhöjd när jag klippte.

Dessutom hade trädet oartigheten att ha både tjocka och sega grenar som den allt för klena sekatören inte ville tugga sig igenom.

Men jag är ju inte den som ger upp i första taget. Det jäkla trädet skulle inte få besegra mig. Dessutom såg det helt osymetriskt ut så jag slet till svetten sprutade.

Inte hjälpte det att det passerade en del flanörer som Bella tyckte att hon var tvungen att skälla ut så att jag studsade upp och ner på den vingliga pallen.

När samma kvinna med barnvagn passerade trädgården för tredje gången tänkte jag att nästa gång låter jag Bella skälla 😯

I alla fall blev körsbärsträdet någorlunda tillklippt, grenarna bortburna och jag fick som bonus träningsvärk i armarna. Kan bli spännande att tvätta håret ikväll 😛

Kommentarer:

1 Sara:

Attans, nu får du gå efter grenarna igen, för du vill väl ha körsbärsblom inne?

Svar: Nej, de ligger jättebra på släpet 😜 Tror inte min näsa gillar körsbärsblommor inomhus. Kram
Nilla

2 Hanna:

Träningsvärk går ju att stå ut med! Hoppas bara inte du kraschar efter detta nu. Men det kanske blir ett bra "test" att se om förbättringen låter dig klippa grenar UTAN att krascha?
Kram

Svar: Oh ja, Träningsvärken brukar ju släppa efter ett par dagar. Det blir nog ett väldigt bra test då jag kraschat mycket snabbare om armarna varit involverade tidigare. Kram
Nilla

3 åsa i åsele:

Inte en sysselsättning jag skulle välja ;-)
Ogillar allt som betyder armar ovanför brösthöjd.

Har Du börjat med vårbruket :)

Jag hoppas Du känner Dig piggare i morgon.

kram

Svar: Har nog drabbats av en ovanligt svår form av vårkänslor 😜 Jag brukar inte heller klara av arbetsuppgifter med armarna så högt. Kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen