Jag hade en plan.

Igår var min plan att förutom att klippa Bellas klor ta mig till en butik som ska stänga och därför har 40% rabatt på sina grejer.


Som vanligt så fick Bella vara ute en liten stund själv i trädgården medan jag pillade lite inne. När jag tittar ut ser jag att hon tuggar på vår rhododendron. Nooo, den är ju giftig.

Jag springer ut, Bella spottar ut bladen när hon ser mig. Jag tar in henne och torkar ur munnen med en handduk.

Sedan börjar jag googla på hur giftig busken är men verkar hopplöst att hitta symptom och hur sjuka de kan bli så jag ringer Evidensia. Även de har svårt att hitta hur giftig den är.

Jag får lite symptom att hålla koll på som rött tandkött, dreglande, kräkande, diarré och förändrat allmäntillstånd.

Även om jag egentligen är ganska säker på att hon troligtvis inte svalt något utan mest massakrerat så vågar jag inte lämna henne själv hemma.

Istället för besök i rolig butik blev det konstant kollande av tandkött som fortsatte vara rosa och fint.

På kvällen när allt lugnat sig så satte jag mig vid datorn för att beställa lite hundfoder. Jag dubbelkollar både tre och fem gånger så det ska bli rätt foder men ändå så ser jag på orderbekräftelsen att det blev fel. 😡

Jag skickar snart ut en efterlysning på min hjärna. Jag kontaktade företaget jag beställt från idag på förmiddagen men det var för sent att rätta till min beställning, vilket kan tyckas lite konstigt då jag inte får den förrän om en vecka.

Jag försöker släppa irritationen över att jag klantat mig och går ut i skogen med Bella. Där kan man liksom inte vara på dåligt humör.

Bella hittade något som hon tyckte att hon ville smörja in sig med i skogen. Jag vet inte vad och vill nog inte veta heller men hon luktade som ett träsktroll som badat i bajs och något som dött. Så nu är hon nyduschad 😛

Imorgon ska vi hälsa på sonen som fyllde år i onsdags och då önskar jag mig en trevlig dag med lite mer flyt och så önskar jag er alla en riktigt fin helg 💖

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Bella är världens sötaste träsktroll :)
Jag är glad jag inte kunde känna hur hon luktade... innan badet, jag antar hon luktar våt hund efter badet även om Du blåser henne torr :)

Jag har en knäpp Bullen som verkar ha tappat det förstånd han möjligtvis haft nån gång ;-)
Nu rullar han sig bara i snö men det beror väl på att det finns liksom bara snö ;-)

kram

Svar: Var glad för det för hon luktade inte mumma precis. Hon luktar faktiskt inte våt hund när man fönat henne 😉
Det är mycket bättre med snö än gegga 😛
Jag försökte kommentera på din blogg förut men gick inte men jag uppskattade att få följa med på din promenad. Krsm
Nilla

2 Hanna:

Jag skickar oxå ut en efterlysning på min hjärna snart! Det är väldigt handikappande att leva med en sån här hjärna! :(
Kram

Svar: Ja och väldigt frustrerande 😐 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen