Kanske gjort något korkat....igen.

Idag när Bella och jag tog vår lunchpromenad så valde jag att gå på ridstigen i skogen. Dels för att det är så vackert där men mest för att det blir skuggigt och bra för Bella.


Efter att ha träffat en granne i början av ridslingan så fortsatte Bella och jag vår promenad i lugnt sniff-tempo. Bella anser nämligen att varenda grässtrå måste luktas igenom som om det vore en brottsplatsundersökning.

När vi når första backen så slår mig en lust att börja jogga. Jag jogga? Jag som slår knut på mig själv och snubblar på osynliga linjer i golvet?

Ja men om man inte testar så vet man ju inte om det funkar och vad är det värsta som kan hända?

Jag börjar jogga på tå i uppförsbacken och det kändes förvånansvärt lätt. Nu tittar Bella på mig som om jag bestulit henne på hennes godaste grässtrån så jag stannar och låter henne lukta.

Så här fortsätter vi hela rundan. Matte får springa typ 100 meter och sedan får Bella sniffa i 200 Meter men på slutet verkar till och med Bella ha förstått tjusningen med att springa.

Hon springer gärna i trädgården men i koppel brukar vi ju gå. Så i slutet tar hon ut steget riktigt ordentligt och matte får trampa gasen i botten för att hänga med.
Fy f*n vad härligt. Jag har saknat det här mer än jag visste.

Nu ligger Bella och jag och päser i solen och jag hoppas att jag inte får lida allt för mycket av mitt tilltag i skogen.

Och till maken skriver jag: jag rörde i alla fall inte ogräset som jag lovade ;-)


Kommentarer:

1 Anonym:

Härligt men ta det försiktigt kram Johanna

Svar: Tack, ska försöka. Kram
Nilla

2 M:

Å, vilken känsla det måste varit! Kram!

Svar: Ja, helt underbar men nu sprutar det adrenalin om mig 😛 kram
Nilla

3 ME alltidvila:

Låter helt underbart <3

Svar: Ja det är det <3
Nilla

4 Hanna:

Jösses jogging! Det var inte dåligt. För mig som tar mig haltande från sängen till toan och tillbaka med hjälp känns jogging helt otroligt. Kan inte föreställa mig hur det är att springa. Har glömt hur set känns. Likaså hur det känns att GÅ och inte halta-stånka-stöna-famla- ramla-gå! Och såklart bli helt yr, febrig och svettig på köpet.
Ta det lugnt nu så du inte får bakslag. Är det healingen tro? Eller de 4 % som tillfrisknar ändå? Inte för att du ät helt frisk, men friskare! Hur som, hur härligt som helst- njut! Kram

Svar: En dag kanske det blir din tur att kunna jogga små intervaller 💖
Jag vet ärligt talat inte varför jag blivit så mycket bättre, det kan självklart vara att jag tillhör de 4% men det har onekligen sammanträffat med healingen så jag tror att det är healungen tillsammans med meditation och kostomläggning. Kram
Nilla

5 Anonym:

Du är en skam för oss andra ME-sjuka som faktiskt är sjuka på riktigt och inte blir frisk av någon hokuspokus healing som inte ens finns eller bevisligen fungerar. Det är precis sånt- friskare av healing- som gör att kritikerna får rätt och läkarna får precis det de vill. Att ME inte är en riktig sjukdom utan något fake man kan bli bättre av med svepande handrörelser och lite energier. Och att du blivit bättre med mat och meditation. Vilka har inte meditierat i åratal och ändrat kosten femtioelva gånger men det är inget som i sig gör att man blir frisk från ME. Inte healing heller. I så fall skulle ju alla vi andra ME-sjuka prova ditt "framgångsrecept" som inte finns, och blir friska vi med. Nej, det är inte klokt att du på riktigt påstår dig blivit mer frisk från en neurologiska sjukdom av healing. Ett skämt är vad det är. Synd att du skriver om det så läkare m fl kanske får nys om det. Då får de precis som de vill. Psyk-stämpel på hela högen. Tack vare såna som du...

Svar: Hoppsan, här var det till att vara avundsjuk och bitter. Det är konstigt att du missar den detaljen att jag skrivit flera gånger att jag kanske faktiskt tillhör de 4% av ME-sjuka som blir spontant bättre men de kanske inte heller finns enligt dig?
Jag har aldrig påstått att det som hjälpt mig kommer att hjälpa någon annan men jag tror ju knappast att någon mår sämre av att meditera och se över sin kost. Även om du nu tycker att jag är en skam för alla ME-sjuka så finns det flera med samma sjukdom som tycker om att följa mina framsteg.
Nilla

6 åsa i åsele:

Så himla skoj att läsa,
helt underbart :)

Vare sig det är healing eller kostomläggning som gör Dig så mycket piggare, "inbillningsfrisk" ;-) så är det fantastiskt.

Jag blir så glad :)

kram

Svar: Tack <3 kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen