Healing upprör.

I min jakt på att må bättre genom åren så har jag provat en hel hög med alternativ medicinska behandlingar. Behandlingar som hjälpt andra med ME men inte mig. Skulle jag då börja säga att de som blivit hjälpta är fakesjuka eller en skam för "ME-kåren"? Nej, knappast. Jag blir glad för deras skull och lite besviken att det inte hjälpte mig.


Men går man ut som jag och tror att healing är det som gjort mig bättre i kombination med meditation och kostomläggning då får man minsann tåla diverse påhopp. Alla anonyma såklart och de flesta publicerar jag inte ens för om man inte kan hålla sig borta från ord jag aldrig skulle ta i min mun så förtjänar man inte en plats ens i kommentarsfältet på bloggen.

Nu har jag ju som sagt testat de flesta alternativa metoder som finns utan framgång och i ärlighetens namn så hade jag gett upp chansen att någonsin bli bättre när jag av en slump ramlade över healing.

Jag hade bokat tid hos en tjej som skulle ge mig lätt massage och hon frågade om hon fick skicka healing samtidigt. Det kan väl inte skada tänkte jag och redan första gången märkte jag att något hände. 

Det finns tyvärr inte mycket studier på healingens effekter, precis som med andra alternativmedicinska behandlingar ses det som humbug av sjukvården men det fanns en studie gjord i Sverige, på Karolinska om jag inte missminner mig, som visade att Healing faktiskt fungerade men tyvärr så "råkade" all dokumentation från studien bli stulna.

Det är faktiskt inte så väldigt länge sedan som akupunktur också sågs som något hokus pokus men nu används det inom sjukvården så man kanske inte ska förkasta allt som inte är "bevisat".

Det är ju trots allt läkemedelsindustrin som styr den mesta forskningen och vad skulle de vinna på om folk förstod att de kan bli friska av zonterapi eller healing?

Nu vill jag inte på något sätt få alla att springa iväg och testa healing eller något annat heller för den delen. Jag vill bara att man respekterar var och ens tro och vilja att prova olika vägar att bli friskare på. Det som hjälpte mig är kanske inte rätt för dig och jag önskar att du också hittar en väg att må bättre på. Tyvärr sitter inte sjukvården på alla svar och vi kanske trots allt vill söka oss egna vägar.


Kommentarer:

1 Anonym:

Du har inte ensamrätt på att dela din åsikt och tro det eller ej men alla tycker inte som du.

Svar: Det har jag väl ändå inte påstått! Men enligt mig är det stor skillnad på att uttrycka en annan åsikt jämfört med att påstå att jag är en skam för alla ME-sjuka som spär på fördomar om att ME är psykiskt.
Jag respekterar alla som inte tror på healing men jag har väldigt svårt att respektera de som försöker förminska mig som person.
Nilla

2 Therese Åström:

Fy vad tråkigt med alla negativa kommentarer du får. Kan inte människor bara vara glada om en sjuk person hittar något som hjälper. Sedan är vi olika och vi reagerar olika på behandlingar så man får testa sig fram. Men poängen är fortfarande att det är fantastisk att du mår bättre. Hur kan någon se något negativt i det?

Svar: Jag fattar inte varför de måste hänga upp sig på att jag blivit bättre på en icke traditionell väg. Det är ju många andra som blivit också även om det kanske inte just är healing som hjälpt dem.
Nilla

3 åsa i åsele:

Blir faktiskt irriterad för Din skull att folk måste kommentera negativt,
och faktiskt är det så...
vad den anonyme nu tycker/tänker,
det är Du å Din åsikt som räknas i Din blogg :)

Jag är glad att Du mår bättre å jag är inte så brydd över hur Du gjort för att må bra,
vi alla testar å prövar oss fram å hoppas på bättre mående,
självklart ska även Du göra å tro som Du vill,
huvudsaken är ju faktiskt att Du mår bättre <3 kram

Svar: Men precis :-) Alla försöker ju på olika vägar att hitta sätt som får en att må bättre och det viktigaste är ju trots allt måendet. Kram
Nilla

4 M:

Men hjälp så missunsamt och bittert! Så pinsamt med såna anonyma kommentarer, och det är inte okej att göra sig till språkrör för alla andra ME-sjuka på det här viset!
Stor kram Nilla!❤️

Svar: Stor kram tillbaka 💖
Nilla

5 Liten Uggla/Pisan:

Du är stark vännen, att du orkar med alla dessa negativa och elaka kommentarer ♥ Himla bra skrivet av dig, håller med dig till 100%.
Förstår inte hur de orkar lägga ner så mycket energi på att reta upp sig på andra. Har de inte egna liv att lägga energin på?
Önskar dig en fin tisdag! Kramar! ♥♥♥

Svar: Tack vad du är gullig. Önskar dig också en fin tisdag. Kram 💖
Nilla

6 Hanna:

Vet du vad jag tycker, Nilla, om jag får säga vad jag tycker. Du borde sluta publicera dessa anonyma kommentarer! De får bara aom de vill- att synas och få uppmärksamhet. Ärligt talat tror jag inte ens att personen i fråga ens bryr sig om ME osv. Hen vill bara uppröra och vara en pain in the as så att säga. Jag får väldigt många (för att vara jag) anonyma och elaka kommentarer nu. Flera om dagen och de är verkligen inte snälla. Jag fortsätter att konsekvent ta bort samtliga. De ska INTE få som de vill, de ska inte få synas och sprida sin skit på MIN blogg. Där är det JAG som bestämmer. Hoppas att det till slut på sikt gör att den anonyma människan drar dit pepparn växer...! Ursäkta att jag är en aning upprörd, är bara så jäkla trött på de fega anonyma typerna som sprider sitt hat. Det är alltså verkligen inte dig jag är upprörd över, men det förstår du nog! Kram ❤️

Svar: Jag förstår precis vad du menar och jag håller med ska nog sluta publicera dessa kommentarer. Kram
Nilla

7 ME alltidvila:

Jag håller med Hanna att du inte ska låta de få luft eller synas på din blogg med så elaka kommentarer. Du har ju bara berättat vad du blivit bättre av och det kan ju bero på många saker egentligen. Huvudsaken är ju att du blivit bättre. Att du sen berättar vad du gjort ska du inte få skit för tycker jag. Jag har provat healing flera gånger själv men det är inget som gjort mig bättre fast jag har faktiskt ibland känt en förbättring för stunden och då har jag trott att jag är inbillningssjuk igen. Min mamma gjorde en healing på mig en gång när jag hade hjärntrötthet/hjärndimma och det lättade och min mamma blev dålig och det tog några timmar för henne att hämta sig. Jag har även fått healing av de som är utbildade och någon gång har jag känt lättnad av symptomen. Jag har också betalat mycket pengar för andra alternativa behandlingar för jag är som andra desperat för att bli bättre och söker allt som jag kan göra. Jag tycker du är modig som ändå berättar och står för det. Det är så många som inte ens delar med sig vad som gjort dem bättre. Jag följer dig med spänning och är glad för din skull att du är bättre och det ger mig HOPP. Tack Nilla <3 kramar <3

Svar: Tack för dina fina och kloka ord. Det hade varit så mycket lättare om alla kunde bli bättre av samma behandling men det verkar ju vara väldigt individuellt.
I mitt fall orkade jag inte genomföra exempelvis några stora kost förändringar när jag mådde som sämst, då hade jag ju fullt sjå bara med att hitta något jag orkade äta men i takt med att jag blivit bättre har jag också orkat tänka på vad jag äter och kanske även lyssnat lite mer på vad kroppen vill ha och inte vill ha. Det är tyvärr väldigt kostsamt både för plånboken och kroppen att ständigt leta efter boten och någonstans lägger det en börda till på våra axlar att lyckas hitta "rätt". Kram 💖
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen