En påminnelse.

Idag har maken och jag varit gifta i 24 år och jag gav maken ett pussel på 1000 bitar. Dels så älskar han att pussla och dels så tyckte jag att det kunde vara något mysigt att göra tillsammans.


Maken blev jätteglad och det hann inte mer än dukas av efter middagen innan pusslet åkte fram.

Men så besviken jag blev när jag kände att rygg, nacke och axlar protesterade efter bara några minuter. Just det ja, jag orkar ju inte sitta upp utan att hänga på något med armarna och det är ju lite svårt med ett pussel på bordet.

Jag försökte trotsa smärtan en liten stund till men det enda som hände var att jag blev typ åksjuk och illamående av att koncentrera mig.

Fy vad besviken jag blev även om det kanske var en nyttig påminnelse om att jag har rätt långt kvar till frisk.

Då var rosorna från maken en bättre present, de kan jag titta på utan att få ont i kroppen eller bli åksjuk 😛

Kommentarer:

1 åsa i åsele:

Grattis än en gång <3
Kom ju på det då jag såg Ditt inlägg på insta att vi har ju samma Bröllopsdag :) fast vi har idag varit gifta i 12 år så vi är ju lite efter... :)

kram

Svar: Tack och grattis till er också 💖 Jag fattar inte vad som hände, när sprang åren iväg 😉 kram
Nilla

2 M:

Å, grattis!❤️

Svar: Tack 💖
Nilla

3 ME alltidvila:

Grattis igen till er <3 Min man gillar också att pussla och jag med men klarar inte av det heller. Kramar <333

Svar: Tack 💖 Man tror ju inte att det kan vara så jobbigt att pussla men tydligen. Kram
Nilla

4 Hanna:

Grattis! <3 Jag älskar också att puzzla men det är flera år sedan jag kunde göra det.
Kram från vårdavdelningen, blivit inlagd efter ambulanafärd till akuten :(

Svar: Nej men vännen blev det så illa? Hoppas du får den hjälp du behöver nu. Kram
Nilla

5 Therese Åström:

Grattis. Tråkigt att kroppen strejkade skulle det fungera bättre om ni la pusslet på sängen så att du kunde ligga ner? Om ni lägger det på nån skiva eller likande kan ni ju flytta pusslet.

Svar: Jag vet inte, problemet är ju att man behöver se pusslet uppifrån och då är det ju svårt att ligga ner 😛
Nilla

6 Therese Åström:

Ja det är klart. Det är ju inte det minsta pusslet. 😊

Tänkte jag skulle passa på att tipsa om en behandling som jag ska göra nu för att få igång cirkulationen. Jag är ju som en isbit om händer och fötter

Man tar fem till sex skivor med ingefära, kokar det i en timme. Sedan har man det i fotbad. Vattnet ska täcka upp till under knäna. Sedan ska man sitta 20 min. Ska göra det varje kväll i 30 dagar. Vi får se om det tillsammans med akupuntur kan ge en förbättring.

Svar: Det lät spännande. När jag gick och fick akupunktur så fick jag rådet att göra eget te på färsk ingefära och dricka flera gånger om dagen för att få upp värmen. Det hjälpte faktiskt. Du får berätta hur det går för dig.
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen