Bråkiga händer

Betyder att det ganska ofta hamnar saker på golvet när jag är i farten.


Det mesta är ju ofarligt för Bella att få i sig men vi vill ju ändå inte att hon kastar sig över allt. Hon är kastrerad vilket betyder att det inte är något fel på aptiten och det mesta kan slukas innan man hinner blinka så vi har tränat väldigt mycket på att hon måste vänta på ett varågod.

Är hon duktig och söker ögonkontakt kan hon få något annat gott eller kanske det som matte har tappat. Det funkar för det mesta.

Idag så lyckades jag feppla ut en hel påse med hundgodis på golvet och Bella gick fram, vädrade lite och tittade sedan på mig för att få ett varsågod.

Åh så glad jag blir att träningen har gett utdelning. Bella fick så klart några bitar som belöning medan resten åkte ner i påsen igen. Det tog visserligen tre försök innan jag lyckades få de vilda godisbitarna att stanna kvar men då blev det ju bara ännu mer träning för Bella ;-)


Kommentarer:

1 Therese Åström:

Jösses, vad duktig hon är. Träningen verkar definitivt gett resultat.

Svar: Tack 💖
Nilla

2 åsa i åsele:

Jättebra jobbat, Du är en stjärna <3 å Bella är mycket duktig.

Du, är det okey om jag skickar ner Frost till Dig?
Han skulle behöva vistelse på uppfostringsanstalt ;-)
nu är det ju sällan det finns nån anstalt för vanartiga hundar så jag undrar om jag kan skicka honom till Dig å Du uppfostrar honom :)

Jag har nog aldrig haft en sån ouppfostrad krabat som Frost ;-)

kram

Svar: Frost är så välkommen så men jag kan inte garantera att han lär sig något mer än tigga godis ;-)
Dotterns tax var här en stund idag och då pussade han mig och tittade genast på godisfickan :-D kram
Nilla

Kommentera här:

Besökstoppen